دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی ویژه پاییز ۹۹ برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس قوانین، برخی از مراکز تحت نظارت دستگاه قضایی قرار دارند و در طی سال، بازرسی از این مراکز به صورت نوبه‌ای و سرزده انجام می‌شود و بر اساس برنامه جامع تدوین شده، در پاییز امسال این بازرسی‌ها برای احیای حقوق عامه، صیانت از حقوق شهروندی، حفظ کرامت انسانی و پیشگیری از وقوع جرم صورت می‌گیرد.

وی افزود: هدف از برنامه تدوین شده، رفع نواقص و کمبودها، بهبود وضع فعلی و تقویت نقاط قوت است و یقیناً هر چقدر نظارت‌ها افزایش یابد، کیفیت ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اگر در بازرسی‌ها تخلف یا جرمی کشف شود، قطعا برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گفته قاسمی، این بازرسی‌ها صرفاً به مراکز خارج از دستگاه قضایی معطوف نمی‌شود، بلکه نظارت و بازرسی درون سازمانی از جمله شعب تحقیق دادسرای قزوین، دادسرا‌های شهرستان ها، حوزه‌های قضایی بخش هم در این برنامه جامع در دستور کار قرار دارد و بهبود کیفیت ارائه خدمات در دستگاه قضایی نیز در این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

این مقام قضایی استان گفت: در این برنامه زمان‌بندی شده، بازدید از مراجع انتظامی از جمله کلانتری‌ها و پاسگاه ها، مراکز پلیس‌های تخصصی، مراکز ترک اعتیاد، پارکینگ خودرو‌های توقیفی، زندان‌های استان، مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، شعب دادسرای مرکز استان، دادسرا‌ها و حوزه‌های قضایی بخش و همچنین برگزاری نشست‌های قضایی و دوره‌های آموزشی ویژه ضابطین قضایی تدوین شده است که در موعد مقرر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار