استاندار لرستان گفت: هر گونه حرکت فردی یا دسته جمعی به سمت استان‌های مرزی برای انجام پیاده‌روی اربعین در کشور عراق ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  سیدموسی خادمی روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار داشت: پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری و پیاده روی اربعین داخل و خارج مرز‌های کشور از موضوعات مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا است.

او اظهار داشت: بنابر تصمیم این ستاد، امسال حرکت به سمت استان‌های مرزی ممنوع است و مراسم پیاده روی اربعین به دلیل شیوع کرونا برگزار نخواهد شد.

او افزود: بر اساس این مصوبه، استان‌های مبدا و مرزی کشور موظف هستند با اعمال کنترل ها، اجازه هیچ گونه حرکتی در قالب پیاده روی، کاروان و امثال آن را به سمت مرز‌های عراق ندهند.

استاندار لرستان تصریح کرد: ممنوعیت همکاری شرکت‌های حمل و نقل با افرادی که قصد حرکت به سمت کشور عراق را دارند از دیگر موارد مورد تاکید ستاد ملی مدیریت کرونا است.

خادمی یادآور شد: از شهروندان لرستان درخواست می‌شود با توجه به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، از هر گونه اجرای مراسم عزاداری در قالب پیاده روی اربعین و حرکت به سمت استان‌های مرزی پرهیز کنند.

لرستان در شرایط قرمز شیوع کرونا قرار دارد و روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ مورد مثبت بیماری کووید ۱۹ در این استان شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.