در چند روز گذشته در پی بارش باران وحرکت روان آب‌ها از ارتفاعات مشرف به شهر هرسین خساراتی به مردم شهرستان هرسین وارد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بلینی رئیس منابع طبیعی هرسین گفت : سیل بند‌های احداث شده طی سال‌های ۹۸ واخیرا در سال ۹۹ در سیل حادث شده تاثیرات خود را نشان داد  روان آب‌هایی که حتی خودرو‌ها را جابجا کرد وخسارات سنگینی به مردم بالاخص در روستا‌های چقا سفید، داودی وکهریز وارد کرده است .

او گفت : در حوزه آبخیز تمرگ آب پشت سیل بند‌ها آرام گرفت واین مسئله باید مورد توجه مسئولان از نظر تخصیص اعتبارات و لزوم انجام عملیات سازه‌ای در دیگر حوزه‌های آبخیزداری شهرستان قرار گیرد .

پور حیدری کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی افزود: امروز اگر توجه کنید اثر بخشی فعالیت‌های آبخیزداری را خواهد دید مخازن پر شده از رسوب پشت بند‌های احداث شده خود بیانگر این امر است که اگر این سازه‌ها نبودند روستا‌ها ومنازل پائین دست آن‌ها امروز زیر گل لای بودند.

او از مردم خواست نهایت همکاری را با منابع طبیعی درانجام پروژه‌های آبخیزداری داشته باشند.

صفری روابط عمومی منابع طبیعی استان گفت: همانگونه که نام آبراهه پیداست محلی برای جاری شدن آب است که می‌تواند آب جاری از چشمه ورودخانه باشد و یا آب ناشی از روان آب‌ها بر اثر بارش باران که در زمره ارزشمندترین نعمات الهی است یعنی این مسیر به آن آب تعلق دارد که در فصول مختلف سال از آسمان نازل شده تا زمین تشنه را سیراب وزمینه ساز معیشت مردم باشد.

او گفت: ما انسان‌ها راه آن را با ساخت وساز‌های بی رویه غصب می‌کنیم غافل از اینکه با این اقدام زمینه تبدیل رحمت الهی به بحران را فراهم می‌کنیم وامروز باخرابی ده‌ها خانه روستایی ومرگ صد‌ها راس دام آب به آبراهه خود رسیده است؛ که امیدواریم این موضوع تلنگری باشد به مردمی که بدون مجوز این عمل غاصبانه را در حق طبیعت انجام می‌دهند ومسئولینی که مجوز ساخت وساز در این معابر را صادر می‌کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.