رئیس پلیس راه استان کرمان از رشد ۳۳ درصدی تلفات جاده‌ای شهرستان بم، طی شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کارگروه تصادفات و نقاط حادثه خیز جاده‌های استان کرمان در بخش دهبکریِ شهرستان بم برگزار شد.

شسهوارپور فرماندار شهرستان بم در این جلسه، گفت: احداث پل دهبکری از جمله اقداماتی است که در یکی از نقاط حادثه خیز این بخش اندیشیده شده است.

او افزود: متأسفانه از احداث آن چند سال می‌گذرد، ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

شهسوارپور تاکید کرد: با توجه به اینکه این پل در نقطه حادثه خیز بسیار خطرناکی احداث می‌شود و نبود آن تاکنون سبب تلفات زیادی شده است، باید تکمیل آن در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار بم در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: بم در مسیر قاچاق انسان و قاچاق سوخت واقع شده است و همین امر سبب شده، مردم با مشکل مواجه شوند و این باید مورد بررسی قرار گیرد.

شهسوارپور به جاده دولت آباد روداب نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه این جاده به یک قتلگاه تبدیل شده است که باید تعیین تکلیف شود.

او با اعلام اینکه تعداد کشته‌ها و تلفات انسانی نسبت به شش ماهه سال قبل از ۲۹ نفر به ۴۶ نفر رسیده است، افزود: نقاط حادثه خیز شهرستان بم باید بر طرف شوند.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، در استان کرمان ۱۹ درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته ایم و متاسفانه ۲۵۷ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

او به بم اشاره کرد و افزود: متأسفانه این شهرستان، رشد ۳۳ درصدی تلفات جاده‌ای را داشته است.

سرهنگ رضایی، سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی، نبود استراحتگاه و کمبود اماکن رفاهی در سطح استان را سبب اصلی تصادفات و مشکلات را‌ه‌های استان کرمان برشمرد و به رانندگان توصیه کرد: هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: کاهش تلفات جاده‌ای یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی و شورای پیشگیری از جرم قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ویژه تصادفات در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است و نواقص جاده‌ای و علل و عوامل تصادفات و تلفات جاده‌ای به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

قویدل تصریح کرد: از نقاط حادثه خیز استان کرمان به ویژه از محور بم ـ دهبکری که یکی از نقاط حادثه خیز است، بازدید شد و موارد مورد بررسی قرار گرفت.

او بیان داشت: تصویب شد، مسئولان راهداری و راه و شهرسازی از طریق استان موضوع را پیگیری کنند و شرح نقاط حادثه خیز را منعکس کنند تا ما در مرکز استان، موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: نمونه‌ی این امر، پل دهبکری است که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد و دستگاه قضا تکمیل ساخت آن راپیگیری می‌کند.

قویدل علت تصادفات را قاچاق انسان و سوخت دانست و افزود: این یک موضوع کشوری است و خلاء قانونی دارد که در دست بررسی است و مکاتبات آن انجام شده و از طریق نمایندگان مجلس، بحث قاچاق انسان در جاده‌های استان پیگیری می‌شود و در دستو کار است.

او با بیان اینکه مسئولان باید بیشتر به قاچاق انسان توجه داشته باشند، تصریح کرد: در استان کرمان محور‌های مواصلاتی آن مشکلاتی برای مردم و به دنبال آن حوادث جاده‌ای ایجاد کرده است.

سید علی خانی مدیر کل راهداری وحمل نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تأخیر در تکمیل تقاطع حادثه خیز دهبکری به دلیل کمبود منابع مالی است که در صورت تامین ۷ میلیارد تومان اعتبار، پل این بخش تا پایان سال به بهره بر داری می‌رسد.

او افزود: در خصوص جاده دولت آباد باید گفت، این جاده یک جاده استانی است و ردیف اعتبار‌ی ندارد، لذا باید اعتبار آن تامین شود.

خانی تصریح کرد: اعتبار این جاده پارسال صفر بوده است و امسال ۲۰۰ ملیون تومان برای این جاده اختصاص یافته است و هنوز به ۸ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

او بیان داشت: این جاده راه ارتباطی ۳۰ روستا است که اداره راهداری دو طرف جاده را برداشته و در حقیقت آن را به یک قتلگاه تبدیل کرده و دو سال رها شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار