رئیس جمهور افغانستان گفت: در حالی که طالبان با آمریکا موافقتنامه صلح به امضا رساندند، متاسفانه تعهدات خود را عملی نکردند و تنها حمله بر نیرو‌های خارجی را متوقف ساختند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله روز گذشته طالبان در ولسوالی غنی خیل ننگرهار گفت: هدف قراردادن غیر نظامیان، خلاف دستور‌های اسلام و جنایت علیه بشریت است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «رئیس جمهور غنی کشتار افراد ملکی به ویژه کودکان را جنایت بزرگ و نابخشودنی خوانده و گفت که هدف قراردادن افراد ملکی به ویژه زنان و کودکان، خلاف دستور‌های اسلام و جنایت علیه بشریت می‌باشد.»

رئیس جمهور افغانستان افزوده است: در حالی که طالبان با آمریکا موافقتنامه صلح به امضا رساندند، متاسفانه تعهدات خود را عملی نکردند و تنها حمله بر نیرو‌های خارجی را متوقف ساختند.

به گفته وی، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی در تبانی با آنان، فعالیت‌های تروریستی شان را ادامه داده و مانند حمله تروریستی در ننگرهار، همه روزه باعث کشتار افراد ملکی و ویرانی تاسیسات عام المنفعه می‌شوند.

گفتنی است که روز گذشته طالبان با استفاده از یک موتر بمب گذاری شده ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار را هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ۱۵ نفر کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. اکثر قربانیان این رویداد افراد غیر نظامی به شمول زنان و کودکان  هستند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که هیات‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان بیش از سه هفته است در دوحه سرگرم رایزنی در مورد طرزالعمل مذکرات صلح هستند.

دولت افغانستان پیش از این بار‌ها از طالبان خواسته است که در جریان گفتگو‌های صلح به منظور قطع خونریزی و مسلمان کشی در افغانستان، آتش‌بس کنند، اما این گروه نه تنها که این درخواست را نپذیرفته بلکه حملات خود را افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.