نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به حملات بی‌سابقه به منطقه قره‌باغ گفت تاکنون باکو و آنکارا هیچ یک از اهدافی را که دنبال می‌کردند، به دست نیاورده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با اشاره به حملات بی‌سابقه جمهوری آذربایجان و ترکیه به منطقه قره باغ گفت باکو و آنکارا تاکنون به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته اند یا پیشروی راهبردی نداشته اند.
 
از سوی دیگر مقامات منطقه قره باغ نیز که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نمی‌شوند، از افزایش شمار کشته شدگان نیرو‌های خود به بیش از یکصد تن خبر دادند. این مقامات اعلام کردند: نیرو‌های این منطقه در درگیری‌ها یک گردان جمهوری آذربایجانی را هدف قرار دادند و یک بالگرد را سرنگون کردند.
 
در همین حال، حملات علیه مرکز منطقه قره باغ ادامه دارد و نخست وزیر ارمنستان گفته است که حملات علیه این منطقه بی سابقه است.
 
از سوی دیگر، خبرنگار این شبکه از شنیده شدن صدای انفجار‌های شدید خبر داد؛ آن هم در حالی که کوچ ساکنان این شهر به سمت شهر‌های ارمنستان در حال افزایش است.
 
اختلاف ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ است. این دو کشور چهار دهه است که بر سر مالکیت این منطقه مناقشه دارند که اخیرا نیز این اختلافات به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۱۲:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
هزار حیف که این دو همسایه سر زمین به جون همدیگر افتاده اند ، و به جای تغییر این تاریخ سیاه میان ارمنی و ترکی و ایجاد یک روابط جدید و درخشان انسانی ، از گرفتن جان یکدیگر دریغ نمی کنند ، انسانیّت در جنگ میمیرد ، چه چیزی متولد می شود ؟
آخرین اخبار