به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهریاری معاون اداره کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای درباره رفع ۶۰ درصد نقاط حادثه خیز تا پایان امسال در گفت و گو با شبکه خبر گفت: نقاط پر تصادف و حادثه خیز تعریف واضح و مشخصی دارند، بر این اساس نقاطی که در یک بازه زمانی مشخص نسبت به سایر مناطق تصادفات بیش از حد نرمالی داشته باشند به عنوان نقاط حادثه خیز شناخته میشوند.
او ادامه داد: در صورتی که در منطقهای میزان تصادفات از حد نرمال و مشخصی که در نظر گرفته شده، بیشتر شده باشد، بر اساس دستورالعملهای تعیین شده به عنوان نقاط حادثه خیز شناخته میشود و این نقاط از تمامی لحاظ ارزیابی میشود.
معاون اداره کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای توضیح داد: در کشور ایران در دورهای سه ساله از سال ۹۳ این نقاط را احصا کردیم و معیارهایی را برای شناسایی آنها در نظر گرفتیم و با همکاری پلیس راه نسبت به رفع این مشکلات اقدام کردیم.
بیشتر بخوانید
مهریاری با بیان اینکه برای اصلاحات در خصوص جادهها باید با تمامی دستگاهها همکاریهای لازم را انجام داد، اظهار کرد: طبق روال و ارزیابیهایی که از گذشته انجام شده در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه شناسایی شده که از این تعداد ۲۶۰ نقطه در اولویت قرار گرفته و از این تعداد هم ۲۵۱ نقطه طبق توافق پلیس راه و سازمان راهداری به عنوان مناطق اولویت دار شناخته میشوند.
معاون اداره کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه طبق برنامهریزیهای صورت گرفته برای ارتقاء ایمنی و رفع نقاط توسط مهندسان مشاور تمامی این اقدامات صورت گرفته است افزود: این مسیرها توسط مهندسان مشاور مورد ارزیابی قرار میگیرند و بر روی آنها طرحهای بهسازی با کمترین هزینه انجام میشود و سعی خواهیم کرد با این هزینهها مشکلات این نقاط را رفع و رفتار رانندگان را اصلاح کنیم.
او با بیان اینکه رانندگان باید با اصلاح رفتار رانندگی خود بتوانند شدت حادثه را در این نقاط کمتر کنند، اظهار کرد: ۲۵۱ نقطه از این تعداد تا پایان شهریورماه امسال ارزیابی شدند و از این تعداد هم اصلاحات ۱۵۱ نقطه با تخصیص اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی انجام شده است.
این مقام مسئول یادآور شد: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته امیدواریم با تامین اعتبار کافی بتوانیم اقدامات لازم در رفع این نقاط حادثه خیز را انجام دهیم.
مهریاری تاکید کرد: اجرای این اقدامات مربوط به سازمان راهداری است که با توجه به رشد ترافیک و تغییر کاربری و همچنین تغییرات در حجم ترافیک ممکن است تصادفات افزایش یابد و به همین دلیل سعی کردهایم تا با اقداماتی از جمله تغییر در تابلوها، ارتقاء وضعیت حفاظ ها و اصلاح هندسی مختصر در تقاطعها و همچنین رفع برخی از موانع بتوانیم این نقاط را اصلاح کنیم.
او گفت: باید بستری ایجاد کنیم تا بتوانیم با مهندسان مشاور، اقدامات لازم را انجام دهیم.
معاون اداره کل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در پایان توضیح داد: به طور کلی حذف نقاط حادثه خیز معنی ندارد، چرا که این نقاط شناور هستند و بنابراین رویکرد ما آن است که به صورت پویا نسبت به اجرای این اقدامات برنامههای لازم را انجام دهیم و بتوانیم با تغییر رفتار از سوی رانندگان نقاط حادثه خیز را اصلاح کنیم.
انتهای پیام/