مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: ردیابی آفات و بیماریهای قرنطینه ای در بیش از ۲۶ هزار هکتار از مزارع و باغات لارستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد زرگری مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، بیان کرد:  ردیابی وپایش آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای خارجی و داخلی به ترتیب در سطح  ۲۶۸ و ۹ هزار و ۱۷ هزار و ۶۱۰ هکتار از مزارع و باغ‌های لارستان انجام شده است.

او، تصریح کرد: تعداد ۱۷ آفت و بیماری قرنطینه‌ای داخلی و ۴ آفت و بیماری‌های قرنطینه‌ای خارجی در مراحل مختلف رشدی محصول ردیابی شده که عملیات مبارزه در سطح یک هزار و ۴۵۰ هکتار علیه آفات قرنطینه داخلی انجام شده است.

زرگری، با اشاره به اینکه پارسال، آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در سطح ۳۰۰۰ هکتار از باغات شهرستان ردیابی شد، ادامه داد:  امسال عملیات مبارزه علیه این آفت در ۱۳۶ اصله درخت خرما انجام شده است.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، با بیان اینکه مهمترین گام در مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، و اولین قدم در پیش ‌آگاهی، ثبت داده‌های هواشناسی شامل دمای حداکثر و حداقل، رطوبت، سرعت برای باد و تعیین فنولوژی گیاه و آفت است، افزود: با ردیابی و پایش آفات می‌توان از زمان مناسب کنترل آفات مطلع شد که در نتیجه کاهش مصرف بی‌رویه سموم شیمیایی و یا استفاده از سموم در زمان مناسب و در نتیجه به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی آفت‌کش‌ها، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصول سالم و دستیابی به امنیت غذایی به منظور ارتقاء سطح سلامت عمومی جامعه را به همراه دارد.

او، اضافه کرد: با توصیه به کشاورزان و باغداران از آنان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از آفات و بیماری‌های جدید در مزارع و باغات خود به منظور ارائه تمهیدات لازم در خصوص مبارزه با آفات به کارشناسان جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار