دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: ۲۱۰ خودرو در جیرفت به سبب انجام حرکات پرخطر نمایشی متوقف و روانه پارکینگ شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه بیشتر اتهامات پرتکرار در شهرستان جیرفت مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است، گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فراقوه‌ای است و تمام مسئولان، نخبگان و مردم بایستی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

او ضمن برشمردن ۱۰ اتهام اول جرائم در شهرستان جیرفت بیان کرد: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی رتبه دوم در بین ۱۰ اتهام اول را در جیرفت به خود اختصاص داده است.

سلامی با اشاره به اینکه رانندگی بدون پروانه رسمی، دهمین اتهام پرتکرار شش ماهه اخیر در شهرستان جیرفت بود، بیان کرد: در این مدت، ۲۱۰ دستگاه خودرو که با انجام حرکات نمایشی و پرخطر موجب سلب آسایش شهروندان شده بودند با دستور قضایی توقیف و به پارکینگ پلیس منتقل شده اند.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه در کنار پرونده‌های تصادف، بیشتر اتهامات پرتکرار در شش ماهه گذشته این شهرستان، مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری، از قبیل ضرب و جرح عمدی، انتشار تهمت، افترا، توهین، تهدید و تخریب است؛ بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های مسئول، نخبگان و فرهیختگان جامعه با همکاری شورای پیشگیری از وقوع جرم، نسبت به کاهش این آسیب‌ها اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش حجم گسترده‌ای از دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، بایستی در انجام فعالیت‌های پیشگیری از وقوع جرم بیش از گذشته ورود کند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار