اعتراض کشورمان به طرف‌های درگیر جنگ قره باغ

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به طرف‌های درگیر در جنگ قره باغ اعلام شده است تا از اصابت هر گونه گلوله جنگی به نواحی مرزی کشورمان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،راستگو معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران، مراتب اعتراض و تذکر خود را به هر دو کشور درگیر مناقشه قره باغ اعلام کرده و بر این اساس تحت هیچ شرایطی، نباید شاهد اصابت راکت و گلوله‌های جنگی به خاک کشورمان باشیم.

او گفت: استاندار آذربایجان شرقی هم با ارسال یادداشت رسمی به وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری سفرای جمهوری اسلامی ایران در هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه شده است.

او افزود: از آغاز درگیری‌ها در قره باغ روزانه چندین گلوله به روستاها، نواحی مسکونی و مراتع در مناطق مرزی استان اصابت کرده که منجر به خسارات مادی به مردم منطقه شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ملاقات‌های مرزی جداگانه میان مسئولان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مرزبانی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: در این دیدارهار نیز مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به حوادث پیش آمده اعلام شده است.

راستگو همچنین گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، اوضاع را در مناطق مرزی به دقت رصد کرده و تحت کنترل دارند.

او در خصوص تجمع برخی مرزنشینان و مسافران آذربایجان شرقی در نوار مرزی برای تماشای درگیری‌ها هم گفت: تذکرات لازم توسط نیرو‌های مسلح مستقر در منطقه و همچنین عوامل مرزبانی داده می‌شود و ما نیز از مردم می خواهیم از حضور در این محدوده‌های پرخطر خودداری کنند تا شاهد اتفاق ناگوار احتمالی نباشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
من نمیدونم دو طرف درگیری چشما شون لوچ تشریف دارن که خطامیزنن یا عمدا" خطا میزنن