انتقاد از وضع نامناسب بزرگراه شهید کسایی تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از وضعیت فعلی بزرگراه شهید کسایی و کم توجهی برخی متولیان به افزایش ایمنی در این محور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت و ایمنی حمل و نقل استان گفت: به رغم اهمیت بسیار ویژه بزرگراه شهید کسایی و تاکید بر سامان دهی مشکلات فعلی آن در جلسات مختلف، حساسیت قابل قبولی از سوی برخی دستگاه‌های دولتی و سایر متولیان امر وجود ندارد.

او افزود: روزانه بیش از ۱۲۰ هزار تردد در بزرگراه شهید کسایی انجام می‌شود، اما این مسیر ظرفیت مدیریت چنین حجم ترافیک را ندارد.

رحمتی گفت: این جاده در طول سال‌ها از نقش بزرگراه به کنارگذر شهری رسیده ،و چون استاندارد‌های لازم وجود ندارد و ترافیک شهری و بین شهری به صورت توام در آن صورت می‌گیرد، افزایش و کاهش ناگهانی سرعت خودرو‌ها و وسایل نقلیه سبک و سنگین موجب رخداد‌های ناگواری می‌شود.

او گفت: قطعه ۶ آزادراه تبریز ارومیه برای جایگزینی این بزرگراه طراحی شده تا تمام تردد‌های برون شهری به آن هدایت شود، ولی این طور که معلوم است این پروژه تا ۳ سال دیگر هم به بهره برداری نمی‌رسد و ما نیازمند یک راهکار میان مدت برای حل مشکلات و استانداردسازی بزرگراه کسایی هستیم.

او افزود: باید هرچه سریعتر برای رفع مشکلات، ایمن سازی، کنترل ورود و خروج، اصلاح هندسی و بررسی‌های فنی آن اقدام و از توان متخصصان برای تدوین یک طرح مطالعاتی در این زمینه استفاده کرد.

او خواستار توجه بیشتر شهرداری تبریز نسبت به ایمن سازی این بزرگراه شد و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از این بزرگراه در حریم قانونی شهر تبریز قرار دارد، شهرداری تبریز به وظایف خود با هدف کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در این مسیر توجه بیشتری داشته باشد.

رحمتی گفت: در دو هفته آتی باید جلساتی با حضور شهردار تبریز و متولیان امر، برای همفکری و بررسی‌های فنی در زمینه بزرگراه شهید کسایی، برگزار و  یکبار برای همیشه، تصمیم قاطع و قابل اجرایی در این زمینه اتخاذ کنیم.

او افزود: تصمیمات ما باید به شکلی باشد که راه، عامل اصلی تصادف در محور بزرگراه کسایی نبوده و با برنامه ریزی مدون و میان مدت، ایمنی سفر در این مسیر را افزایش دهیم.

او تلاش برای سلامت هرچه بیشتر مردم را از مهمترین وظایف تمامی مسئولان برشمرد و افزود: ایمن سازی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی درون شهری و برون شهری، از جمله عوامل دخیل در جلوگیری از صدمه به سلامت مردم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.