معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: شاهد فاصله معنادار قیمت خودرو از درب کارخانه تا مصرف کننده هستیم و باید با راهبرد‌های مختلف بر روی قیمت خودرو نظارت شود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با حضور در گروه صنعتی خودروسازی سایپا در جریان وضعیت خطوط تولیدی این شرکت و موانع و مشکلات پیش روی این شرکت قرار گرفت.

دین پرست با اشاره به اینکه، صنعت خودروسازی از صنایع مادر و کلیدی کشور محسوب می‌شود؛ گفت: در جریان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه برعلیه کشورمان، شاهد بودیم که با توجه به اهمیت و جایگاه تعیین کنندگی این صنعت، آمریکا با هدف ضربه زدن به اقتصاد کلی کشور، در همان گام نخست، صنعت تعیین کننده خودروسازی را مورد تحریم قرار دارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه صنعت خودرو پیشران اقتصادی کشور است؛ اظهار کرد: به صورت مستقیم حداقل ۶۰ صنعت مهم دیگر کشور با صنعت بزرگ خودروسازی در ارتباط است و بیش از ۸۰۰ هزارنفر نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در واحد‌های تولید خودرو و یا سازندگان قطعات این صنعت، مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در همین دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا، قریب به ۱۰۰ هزار نفر بصورت مستقیم مشغول به کار هستند که در نوع خود رقم بزرگی محسوب و قابل توجه است.

دین پرست تصریح کرد: ۸۶ درصد تولیدات خودرویی کشور با دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا است که خود سایپا به تنهایی حدود ۵۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، با اظهار این مطلب که با مقاومت شرکت‌های خودرو ساز و همچنین تلاش وافر قطعه سازان، عملا تحریم‌های آمریکا در این صنعت خنثی گردیده است، تاکید نمود که تحریم‌ها، مدیران این بنگاه‌های مهم را عملا به نوعی از خوداتکایی و خودباوری رسانده است.

وی در ادامه افزود؛ برچیدن خط تولید خودروی پراید بدلیل برخی مشکلات، پس از چند دهه سابقه تولید، آن هم علی‌رغم آنکه حدودا ۵۰ درصد از ظرفیت تولیدات سایپا با ۱۱ خط تولید به این محصول اختصاص داشت و جایگزینی به موقع خودرو‌های مناسب، یکی از اقدامات قابل تقدیر مدیران و کارکنان شرکت سایپا محسوب می‌شود.

دین پرست پس از بازدید از مرکز تحقیقات و‌نوآوری سایپا و اطلاع از آخرین اقدامات نوآورانه و روند تولید محصولات جدید این شرکت، اظهار کرد: مقاومت و استقامت مدیران و کارکنان صنعت خودرو و بالاخص ایران خودرو و سایپا، در حفظ میزان تولید، کاهش جدی تعهدات معوق و تولید و روانه سازی محصولات جدید دارای استاندارد‌های ۸۵ گانه به بازار، آنهم در این شرایط سخت تحریمی قابل تقدیر است.

معاون وزیر کشور به کاهش تعهدات معوقه و بدهی شرکت سایپا به عنوان دیگر دستاورد ارزشمند این شرکت طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با مدیریت خوبی که در شرکت سایپا انجام شده، شاهد تحویل به موقع خودرو‌ها و افزایش رضایت مشتری‌ها هستیم و این روند بایستی تا تحویل آخرین آخرین خودروی معوق به مشتریان و خریداران ادامه پیداکند.

موضوع ارزبری از دیگر مسائلی بود که دین پرست به آن اشاره کرد و گفت: در صورت عدم فعالیت شرکت‌های بزرگ خودروسازی و قطعه سازان، سالیانه نیازمند واردات ۱۸ و نیم میلیارد دلاری واردات خودرو و قطعات خودرویی بودیم که امروز این رقم با تولیدات مختلف گروه‌های خودرویی سایپا، ایران خودرو و دیگر خودروسازان، این رقم به حدود ۳ و نیم میلیارد دلار کاهش یافته و عملا از خروج حدودا ۱۵ میلیارد دلار جلوگیری شده است.

موضوع واقعی سازی قیمت‌ها و ضرورت حذف واسطه‌ها از دیگر تاکیدات معاون اقتصادی وزیر کشور در نشست امروز با مدیران شرکت سایپا بود که دراین خصوص دین پرست گفت: تفاوت قیمت خودرو‌ها از درب کارخانه تا مصرف کننده واقعی، بسیار زیاد است و باید برای این موضوع راهکار جدی اندیشیده شود.

دین پرست تصریح کرد: متاسفانه با اینکه زحمت و کار اصلی را مجموعه مدیران و کارکنان در شرکت‌هایی بزرگی، چون سایپا و ایران خودرو متحمل می‌شوند، اما متاسفانه سود اصلی این کار، نصیب واسطه‌ها و دلال ها می‌شود.

وی گفت: باید با راهبرد‌های مختلف از جمله، ممنوعیت فروش خودرو به دارندگان خودرو یا افرادی که سابقه خرید خودرو دارند، ممنوعیت واگذاری و فروش خودرو به شخص ثالث تا چند سال، تعیین مجازات‌های لازم برای خاطیان، شناسایی کارت‌های سوخت بدون استفاده که نشان از دپوی خودرو‌های خریداری شده در پارکینگ‌ها دارد، دست واسطه‌ها و بر هم زنندگان بازار واقعی خودرو را کوتاه کرد.

دین پرست در پایان سخنانش به موضوع مهم خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: تابلو و نماد موفقیت بنگاه‌های تولیدی کالاهایی، چون خودرو و لوازم خانگی، موضوع خدمات پس از فروش و جلب رضایت بیشتر مشتریان است.

وی در این خصوص گفت: باید مساله خدمات پس از فروش بیش از گذشته جدی گرفته شود و بتوانیم با جلب رضایت مصرف کنندگان محصولات تولید داخل، به رشد و توسعه این صنعت مهم در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
....
۱۷:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
خجالت نکشید.گرونش کنید.....
آخرین اخبار