سخنگوی نیروهای مسلح یمن اسنادی از روابط دولت علی عبدالله صالح با رژیم صهیونیستی را رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، ژنرال یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اسنادی را از روابط رژیم سابق یمن با رژیم صهیونیستی و دخالت‌های این رژیم در یمن افشا کرد.

براساس این اسناد بروز کاشدان مشاور وزیرخارجه وقت رژیم صهیونیستی در ۱۴ ژوئن سال ۲۰۰۷ در سفری دو روزه به یمن  با فرماندهان نظامی و امنیتی که از نزدیکان علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق بودند، دیدار کرده است.

تعدادی از مسئولان یمنی و دولت امارات مقدمات این سفر را ترتیب داده‌اند. این سفر کاشدان دومین سفر او به یمن بوده است؛ وی پیش از این در سال ۲۰۰۵ نیز به یمن رفته است. در این دیدار‌ها همکاری مسئولان امنیتی، امنیت دریای سرخ و باب المندب بررسی شده است.

همچنین طرفین همکاری‌های مشترک نظامی، کشاورزی، گردشگری، تجاری و صدور جواز حضور تولیدات اسرائیلی در بازار یمن را بررسی کرده‌اند. مهمترین موضوع مورد بحث در این دیدار عرصه هواپیمایی و فراهم کردن زمینه امضای توافق برای عبور هواپیما‌های صهیونیستی از آسمان یمن بوده است.

براساس سندی که در سفارت امارات در صنعاء یافت شده، ماه مارس ۱۹۹۶ یک هیئت از پارلمان رژیم صهیونیستی به صنعاء سفر و با مسئولان یمن و در رأس همه با علی عبدالله صالح دیدار کرده است تا موضوع عادی سازی روابط دو طرف را بررسی کنند.

این هیئت صهیونیستی از مسئولان یمنی خواسته است تا به حدود ۶۰ هزار صهیونیست که ۱۵ هزار نفر آن‌ها تابعیت آمریکایی داشتند، تابعیت یمنی داده شود. این هیئت همچنین با شخصیت‌های مهم دیگری همچون عبدالکریم الاریانی، علی محسن الاحمر و مطهر المصری دیدار کرده است.

حمید سعید الزعابی سفیر امارات در یادداشتی برای وزارت خارجه این کشور در سال ۲۰۰۴ نوشته است که عادی سازی یمنی-یهودی در چارچوب طرحی بزرگتر که آمریکا آن را ترسیم کرده قرار دارد.

یحیی سریع گفت: در ۱۹ ماه می ۱۹۹۷ سفیر آمریکا در صنعا از تصمیم علی عبدالله صالح در مورد لغو تحریم‌های درجه دو و سه تمجید کرده است. دولت آمریکا در پاسخ به این کار صالح به او قطعات یدکی جنگنده اف ۵ داد البته به شرط آنکه موجب تقویت قدرت هجومی هواپیماهای یمنی نشود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: مدارکی داریم که ثابت می‌کند اسرائیل در تجاوز به یمن مشارکت دارد که به زودی اسناد آن را منتشر می‌کنیم. نبرد امروز یک نبرد سرنوشت ساز است و ایستادن در برابر دشمن ایستادن مقابل طرح‌های اسرائیل است.

وی تاکید کرد: مقابله با دشمن یک موضع صحیح و مقابله با توطئه‌های اسرائیل علیه یمن است. عادی سازی روابط میان رژیم‌ها و مسئولان کشور‌های متجاوز و رژیم صهیونیستی مؤید موضع صحیح و درست ماست. گزینه مقابله و پایداری گزینه‌ای است که هیچ بازگشتی از آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار