معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف استان فارس مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرامت الله کریمی مزیدی، اظهار داشت: گروه‌های گشت و بازرسی در طول شش ماهه نخست امسال حین گشت زنی در نقاط مختلف استان، ۴۱۳ حلقه چاه غیرمجاز را شناسایی، پر و مسلوب المنفعه کرده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: با پر و مسلوب المنفعه شدن این چاه‌های غیرمجاز مصرف آب‌های زیرزمینی بیش از هفت میلیون متر کاهش داشته است.

کریمی مزیدی افزود: انسداد این تعداد حلقه چاه‌های غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و با همکاری نیروی انتظامی انجام شده است.

او هشدار داد: منابع آب‌های زیرزمینی استان متاسفانه ضرر‌های جبران ناپذیری به حیات انسان و محیط زیست خواهد زد و لازم است که از حفر یا فعال کردن این چاه‌ها جلوگیری به عمل آید. حفر یا فعال کردن چاه غیرمجاز از جمله جرائم حوزه منابع آب به شمار می‌رود و پیگیرد دستگاه قضایی را به‌دنبال دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس با ابراز تاسف از وجود بیش از ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان، ابراز کرد: این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن میلیارد‌ها مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان هستند. این چاه‌ها در نوبت پر شدن قرار دارند و با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب همه چاه‌های غیر مجاز پر می‌شوند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.