مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ فیلم از استان در المپیاد ملی فیلمسازی نوجوانان حضور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲ فیلم کوتاه از این استان به نام‌های «شهر من» و «دوردست نزدیک» در چهارمین المپیاد ملی فیلمسازی نوجوانان حضور دارد، گفت: این ۲ فیلم کوتاه از تولیدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد است.

پیرسبزی با اشاره به اینکه کارگردانی فیلم‌های کوتاه «شهر من» و «دوردست نزدیک» به ترتیب بر عهده رامتین بیگدلی و محمدحسین حسنی اژدری است، افزود: تهیه کننده این ۲ فیلم کوتاه رضا دانش پژوه از فیلمسازان موفق استان است.

او بیان کرد: این ۲ فیلم کوتاه در مؤسسه فیلمسازی «نگار فیلم دنا» و زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تولید شده اند.
 
پیرسبزی گفت: چهارمین المپیاد ملی فیلمسازی نوجوانان به مدت ۶ روز و از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان ماه ۱۳۹۹ در شهر اصفهان، در ۲ بخش ایده و فیلم و همزمان با سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

او افزود: مهمترین اهداف برگزاری این المپیاد ملی شامل کشف و معرفی استعداد‌های هنری نوجوانان از طریق ایده پردازی و یافتن ایده‌های نو در سینمای کودک و نوجوان، ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت در تولید فیلم در حوزه تخصصی سینمای کودک و نوجوان و زمینه سازی به منظور گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودک و نوجوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: فراخوان این المپیاد ملی اوایل مهرماه امسال از سوی بنیاد سینمایی فارابی و با مشارکت انجمن سینمای جوان ایران منتشر شد.
 
پیرسبزی افزود: فیلم‌های کوتاه شرکت کننده در این المپیاد ملی باید حداکثر پنج دقیقه بوده و پس از سال ۱۳۹۷ تولید شده باشند.
انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.