سمکا، مرکز توانمندسازی مشاغل خرد و خانگی با ایجاد فرصت‌های کوچک، در حاشیه شهر مشهد به ایجاد اشتغال پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد سخدری مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: با توانمندسازی مشاغل خرد و خانگی و با شناخت نقاط ضعف و قوت محله های حاشیه شهر، می‌توان زمینه‌های موثری در زمینه‌ی اشتغال فراهم کرد.


او با بیان اینکه توانمندسازی مشاغل خرد در واقع تسهیلگر توسعه‌ی محله هستند، افزود: تسهیلگرانی که بتوانند با جامعه‌ی محلی ارتباط خوبی برقرار کنند موجب رونق فروش و اشتغال‌زایی در محلات خواهند شد.

مدیر مرکز تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی ادامه داد: جهاد دانشگاهی موظف است پیشران‌های خوب را به این کارگاه معرفی کند تا مدیران این کارگاه این پیشران‌ها را به جامعه‌ی محلی متصل کنند.

سید مرتضی محمدیان، تولیدکننده مشاغل خانگی کارگاه آموزشی تولیدی سمکا هم با اشاره به اینکه "سمکا" ستاد مردمی کارآفرینی و اشتغال‌زایی است، گفت: ما به صورت تخصصی روی مشاغل خانگی کار می‌کنیم و از صفر تا صد آموزش و عرضه را در دستور کار داریم.

او افزود: مهر و تسبیح، معرق‌کاری، عروسک‌بافی، سبدبافی، لیف‌بافی، کیف‌دوزی و محصولات ارگانیک نظیر کشک و عرقی‌جات و... برخی از تولیدات سمکا هستند.

این تولیدکننده، توسعه‌ی مشاغل بومی را از اهداف این کارگاه آموزشی تولیدی دانست و ادامه داد: ما در صدد ایجاد شغل جدید نیستیم و به دنبال رونق مشاغل بومی محله هستیم.


مرکز آموزشی تولیدی سمکا در آینده نزدیک قرار است به عنوان مرکز فروش محصولات شبکه‌های کسب و کار جهاد دانشگاهی فعالیت کند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.