انجام ۱۷۰۰ هکتار آبیاری نوین در کهگیلویه وبویراحمد

مدیر آب ‌و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی استان تا پایان امسال به سیستم آبیاری قطره ای تجهیز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عبدالعلی بهاءالدینی مدیر آب‌ و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان زمین کشاورزی در استان به صورت مشارکتی با ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض دولت و ۱۵درصد سهم آورده بهره برداران به سیستم های آبیاری نوین مجهز خواهد شد.

بهاءالدینی افزود: برای اجرای سیستم های آبیاری نوین هر هکتار زمین کشاورزی استان ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین تجهیز شده است. 

بهاءالدینی گفت: هم اکنون طرح های آبیاری نوین در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

مدیر آب ‌و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: ۴۴ درصد طرح‌های آبیاری نوین استان معادل ۱۶ هزار هکتار در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

بهاءالدینی افزود: ۲۷۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان وجود دارد که ۸۵ هزار هکتار آن آبی است.

او بیان کرد:  بیش از ۴۲ درصد از این میزان زمین های کشاورزی آبی تاکنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

بهاءالدینی گفت: تا اکنون ۳۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مدیر آب ‌و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: اجرای سیستم های نوین آبیاری در هر هکتار زمین کشاورزی، چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را در پی دارد.

او افزایش بهره ‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی‌رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد.

بهاءالدینی گفت: احداث سدهای خاکی و بتنی،ساخت استخرها و خط انتقال آب،ایستگاه های پمپاژ و ساخت کانال های آبیاری از دیگر برنامه های در دست اجرای استان برای مدیریت بهینه مصرف آب است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.

سالیانه ۹۱۰هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.