وزیر دفاع فنلاند اظهارداشت که تمام عملیات‌های نیروهای خارجی در افغانستان رو به پایان است و نظامیان این کشور نیز بهار سال آینده افغانستان را ترک خواهند کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی کیاکنن»، وزیر دفاع فنلاند گفت که تمام عملیات‌های نیروهای خارجی در افغانستان رو به پایان است و نظامیان مستقر این کشور در افغانستان نیز که حدود 60 نفر هستند ممکن است بهار سال 2021 به کشورشان بازگردند.

وی درباره  خروج نیروها از افغانستان افزود که نمی‌توان منطقه را بسیار باثبات دانست و مذاکرات نیز هنوز به نتیجه نرسیده اما برنامه‌ها در این راستا به پیش می‌روند.

وزیر دفاع فنلاند در ماه جولای گفته بود که تصمیم‌گیری برای بازگرداندن نیروها وابسته به بهبود شرایط در افغانستان است اما تاکید کرد که تا آن زمان شاهد هیچ پیشرفتی نبوده است.

کیاکونن اما برای توجیه خروج نیروها از افغانستان گفت که همه عملیات‌های بین‌المللی در حال پایان ماموریت خود در افغانستان هستند و نیروهای فنلاندی ممکن است برای مدیریت بحران به قاره آفریقا اعزام شوند.

به نوشته تسنیم، این در حالی است که رسانه‌های آلمانی نیز گزارش می‌دهند که ارتش این کشور از ماه دسامبر روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار