رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه با انتقاد از پایین بودن تعرفه‌های دامپزشکی، گفت : هم اکنون بعد از گذشت هشت ماه از سال هنوز تعرفه‌های سال ۱۳۹۹ ابلاغ نشده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامیار محمدزاده رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه با انتقاد از پایین بودن تعرفه‌های دامپزشکی، گفت : هم اکنون بعد از گذشت هشت ماه از سال هنوز تعرفه‌های سال ۱۳۹۹ ابلاغ نشده و دامپزشکان بخش خصوصی با تعرفه‌های پارسال کار می‌کنند و این موضوع باعث شده درآمد این قشر با هزینه‌های آن‌ها نخواند.

او گفت : جمعیت زیادی از فعالان حوزه دامپزشکی در بخش خصوصی پیراپزشکان شامل کاردان‌ها، کارشناس‌ها و تکنسین‌های دامپزشکی هستند که تنها منبع درآمدی آن‌ها واکسیناتوری است که پایین بودن تعرفه‌ها خیلی از آن‌ها را از ادامه کار در این حوزه منصرف کرده است.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه از دخالت زیاد افراد غیرمجاز در حرفه دامپزشکی به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه دامپزشکی یاد کرد و افزود: در درمانگاه‌ها و دیگر بخش‌های دامپزشکی استان درگیر معضل دخالت افراد غیرمجاز در حیطه کار دامپزشکی هستیم.

او افزود: دخالت‌های درمانگر‌های غیرمجاز ضمن اینکه فرصت اشتغال را از دامپزشکان می‌گیرد، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه هم بشود.

محمدزاده اشاره‌ای هم به آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی داشت و ادامه داد: بر اساس ماده ۱۹ این آیین نامه، دامپزشکان نباید با کارفرما ارتباط مالی مستقیم داشته باشند تا بتوانند بر اجرای دقیق ضوابط بهداشتی نظارت کنند، اما عدم اجرای این ماده سبب خواهد شد تا مسئولین فنی بهداشتی دغدغه امنیت شغلی داشته باشند که کم و بیش روی بعد نظارت آن‌ها اثر سوء خواهد گذاشت.

محمد زاده گفت: اگر دامپزشکان بخش خصوصی دغدغه امنیت شغلی داشته باشند، نمی‌توانند به وظایف نظارتی خود عمل کرده و این موضوع وضعیت بهداشت عمومی را به مخاطره خواهد انداخت.

او با اشاره به ضرورت استخدام کارشناس دامپزشکی در هتل‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی، افزود: حضور کارشناسان دامپزشکی در چنین واحد‌هایی می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی برای کارشناسان دامپزشکی، تضمینی برای سلامت جامعه باشد.

محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر هزار نفر در عضویت شورای دامپزشکی استان هستند که از این تعداد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر اعضای فعال هستند، گفت: شاید به جرات بتوان گفت تنها یک پنجم اعضای شورای دامپزشکی استان در شغل متناسب با تخصص خود اشتغال دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.