مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از ۳ میلیون واحد دامی بر علیه انواع بیماری‌ها در استان اردبیل واکسینه شده است.

بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بیش از ۸۵۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که در بخش مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، جامعه دامپزشکی خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام حضور دارد.

او افزود: در این خصوص اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح استان اردبیل انجام گرفته که تعداد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی بر علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شده و همچنین در جمعیت طیور بالغ بر ۸۱ میلیون واحد قطعه طیور بر علیه بیماری‌ها واکسینه شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: در بحث نظارت بر بهداشت عمومی برای اینکه مواد غذایی بر سفره مردم برسد بازدید‌هایی انجام می‌گیرد که در طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۵ هزار و ۴۳۵ مورد بازدید صورت گرفته که در این بازدید‌ها بالغ بر ۱۰۵ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده است.

تکلوی از پلمب ۱۵ واحد غیربهداشتی در سطح استان اردبیل افزود: در این مدت ۲۷۶ پرونده قضایی تشکل و به مراجع قضایی استان اردبیل معرفی شده اند.

او بیان کرد: ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی توسط فرهنگستان علوم نام گذاری شده است که این نشانگر اهمیت و نقش جامعه دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و بحث حفظ و حراست از سرمایه دامی استان و کشور و همچنین حفظ و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.