سمند سورن و رانا پلاس از جمله خودرو‌هایی هستند که در میان مردم مورد بررسی و قابل مقایسه است، شما می‌توانید شباهت‌ها و تفاوت‌ها را در این خبر بخوانید.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سورن پلاس هشتمین فیس لیفت سمند است که زودی  راهی جاده‌ها خواهد شد این فیس لیفت نیز تفاوت ظاهری چندانی با فیس لیفت‌های قبلی نداشته و در حقیقت، ایران خودرو تغییرات کوچکی را در چراغ‌های جلو و عقب، سپر جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیومی و نمای داخل کابین اعمال کرده است. رینگ‌های آلومینیومی این فیس لیفت جدید جذاب‌تر شده، طراحی کلی چراغ‌های عقب و جلو تغییر چندانی نکرده و مهندسان طراح به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها اکتفا کرده اند.

سمند سورن

سورن پلاس مجهز به موتور EF۷ با حجم ۱.۷ لیتر و حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر بوده و می‌تواند استاندارد‌های آلایندگی یورو ۵ را پاس کند. نکته حائز اهمیت در خصوص سورن پلاس مطابقت این خودرو با استاندارد یورو ۵ است که البته با عرضه بنزین معمولی یورو ۲ در پمپ بنزین‌های کشور در تضاد است.

سمند سورن

یک گیربکس پنج سرعته دستی نیز نیروی تولید موتور این خودرو را به چرخ‌های جلو آن منتقل می‌کند. قوای محرکه و جعبه دنده سورن پلاس در بسیاری از محصولات دیگر ایران خودرو نیز مشاهده می‌شود و همین موضوع می‌تواند به خریداران اطمینان دهند که خودرو مذکور در این دو بخش مشکلی در خصوص قطعات و خدمات پس از فروش نخواهد داشت.

/////////

از جمله امکانات سورن پلاس می‌توان به ترمز‌های ABS+EBA، رینگ‌های دو رنگ، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین کنار راننده، سه عدد سنسور دنده عقب و رمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی مجهز به راهنما با تنظیم برقی، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز (Day Light)، مه شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی، شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب، کلید‌های کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو همچنین ایزوفیکس و کروز کنترل اشاره کرد.

ایران خودرو از تاریخ ۵ مهرماه، دعوتنامه سری اول رانا پلاس را با موعد مهر صادر کرده است؛ قیمت ایران خودرو برای این محصول جدید معادل ۱۴۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان اعلام شده. این خودرو در فاز نخست تولید، قرار نیست با گیربکس ۶ دنده جدید ایران خودرو عرضه شود و فعلا با همان گیربکس ۵ دنده دستی سابق رانا، بدست مشتریانش می‌رسد و در آینده‌ای نزدیک، موتور EC ۵ را هم روی رانا پلاس نصب می‌شود، اما فعلا خبری از این تغییرات نیست و باید تنها به تغیرات ظاهری بسنده کنید.

گفته می‌شود که سورن پلاس ابتدا در نسخه بنزینی تنفس طبیعی و بنزینی توربو به بازار عرضه خواهد شد و پس از آن با آماده شدن نمونه نهایی توربو CNG، این خودرو از شهریور ۹۹ توسط سازمان فروش ایران خودرو به فروش خواهد رسید.

رانا پلاس

البته رانا پلاس را باید نسخه ارتقایافته رانا بدانیم که هم یورو5 شده، هم به امکانات بیشتری مجهز شده و هم چندین تغییر ظاهری را تجربه کرده است. به‌عنوان مثال گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و به دی‌لایت نئونی مجهز شده‌اند. همچنین قاب آینه‌ها تغییر کرده و حالا راهنمای LED دارد. همرنگ‌شدن دستگیره‌ها و زه‌جانبی با رنگ بدنه، طرح جدید جلوپنجره و تغییر قالپاق‌ها از دیگر ویژگی‌های ظاهری رانای جدید خواهند بود.

قیمت و مشخصات رانا پلاس ایران خودرو | bama

درون کابین رانای جدید نیز مهم‌ترین موضوع، استفاده از همان فرمانی است که قبلاً در 207 جدید استفاده شده بود. این فرمان جدید، که دکمه‌های کنترلی (برای سیستم صوتی و کروز کنترل) روی آن وجود دارد، در قسمت پایینی دارای روکش نقره‌ای رنگی است تا حس اسپرت بیشتری به راننده القا شود.

رانا پلاس

اگر همه تغییرات کوچک و بزرگی که برای رانا پلاس رخ داده  است شامل تغییراتی در مجموعه داشبورد، کنسول میانی بین دو صندلی، مجموعه کلیدهای شیشه بالابر درها و آینه برقی، طرح جدید پنل داشبورد، رودری های جدید، چراغ های جلو و عقب، دسته دنده جدید، صفحه کیلومتر جدید (مشابه 206 اتومات)، رادیو پخش با بلوتوث و البته بدون سی دی پلیر، سیستم صوتی با توئیتر، قالپاق جدید، جلوپنجره جدید، صندلی های جدید (مشابه 207) با ایزوفیکس، دستگیره و زه جانبی همرنگ بدنه، غربیلک فرمان با آرم کرومی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، بهبود ایربگ های جلو، عایق کاپوت، موکت جدید صندوق، آینه های جانبی راهنمادار، آنتن اکتیو، دسته راهنما و برف پاک کن جدید، چراغ مه شکن جدید، دسته سیم و مقاومت فن رادیاتور می‌شود.

کروز کنترل، فرمان برقی، چراغ دی لایت،گیربکس AMT یا نیمه اتومات و گیربکس 6 دنده جدید هم جزو اقلامی هستند که در آینده به این خودرو افزوده خواهد شد.

 

رانا پلاس

سورن پلاس

نوع موتور

TU5 

EF7 TC

حجم موتور (cc)

۱۵۸۷

۱۷۰۰

حداکثر توان موتور (hp)

۱۰۵اسب بخار در 5800 دور در دقيقه

۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

تعداد سوپاپ

۱۶

۱۶

مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km)

۶/۹

مصرف سوخت ترکیبی۷/۴۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

طول خودرو (mm)

۴۲۹۲

۴۵۳۴

عرض خودرو(mm)

۱۶۸۴

۱۷۲۰

ارتفاع خودرو (mm)

۱۴۵۳

۱۴۶۰

وزن خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي (kg)

۱۱۳۴ کیلوگرم

۱۲۵۷ کیلوگرم

حجم فضاي صندوق عقب (Lit)

۴۰۰

۵۰۰

گنجايش مخزن سوخت (Lit)

۵۰

۶۰

 

 

رانا پلاس

سورن پلاس

ترمز

ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب كاسه اي

ترمز های دجلو و عقب دیسکی ABS - EBD

کیسه هوای ایمنی

راننده و سرنشين جلو

راننده و سرنشين جلو

فرمان

هیدرولیک

هیدرولیک

سیستم تهویه

تنظيم دستي

اتوماتیک

سیستم صوتی

رادیو پخش

سیستم رادیو پخش ، بلوتوث ، بلند گوها روی درب های جلو و طاقچه عقب

چراغها

مجموعه چراغهاي جلو و عقب جديد - مه شكن جلو و عقب - چراغ خطر سوم - تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو از داخل -سيستم روشنايي موقت در محيط‌هاي تاريك

چراغ های LED جلو،چراغ روز،مه شکن های جلو و عقب،تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل ،سیستم روشنایی ترک خودرو

آينه‌ها

آینه‌های جدید راهنما دار- تنظيم آينه هاي جانبي برقي - آينه روي آفتابگير سمت شاگرد

آیینه های جانبی برقی راهنما دار با قابلیت تاشوندگی

شیشه ها

شيشه بالابر درهاي جلو و عقب برقي

شيشه بالابر درهاي جلو و عقب برقي،دارای پاور ویندوزو آنتی توپ،شیشه عقب با گرمکن،شیشه دودی درب های عقب و شیشه عقب

تزئینات

تريم مشكي

پارچه صندلی طرح جدید ، تریم مشکی،

تجهیزات ایمنی

سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) - قفل مركزي با ريموت كنترل - كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم

کمربند ایمنی سه نقطه ای سرنشینان عقب

رینگ و لاستیک

رينگ فولادي 14 اينچ

رینگ آلومینیومی سایز ۱۵

صندلی

مجموعه صندلي هاي جديد مشابه پژو 207 با روکش جديد- صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع - پشت سري صندلي هاي جلو با تنظيم ارتفاع -پشت سري صندلي عقب يكپارچه با صندلي

صندلی راننده و سرنشین ۸ حرکته (۶ حرکت برقی ۲ حرکت دستی )

سایر تجهیزات

كروز كنترل - ستون فرمان جمع شونده(تلسكوپي) - بازکن قفل در صندوق عقب از داخل - صفحه نمايشگر روي داشبورد - نمايشگر دماي محيط - سيستم قطع خودكار سوخت - سيستم كنترل بخار بنزين - جلو پنجره طرح جديد-دستگیره ها و زه‌ های جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)-غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه MFC(كليدهاي كنترلي)- دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح 206- مجموعه داشبورد (بهبود گرين) - مجموعه کنسول میانی یكپارچه - مجموعه رودریها (دارای مدالیون با پارچه) - جلو آمپر دیجیتالی با هشدار كمربند - آنتن اكتیو - عایق صداگیردرب موتور

کروز کنترول ،ایزوفیکس ،سنسور دنده عقب ،کلید های کنترلی روی فرمان MFC ،باز کن درب صندوق از داخل خودرو ،تریم داخل خودرو مشکی

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بابا اینا چه ماشین های هستن که آخرشون ی پلاس دارن و فقط چراغ هاشون عوض شدن هر دوتاشون مزخرفن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۷:۲۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
خداروشکر انقدر قدرتمند و ریشه دارن که خود رهبری و آقای رییسی هم زورشون بهشون نمیرسه
شایدم نمیخوان که برسه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من رانا پلاس دارم. خداییش درجه یک. جوونیه. من که از نشستن داخلش لذت می برم. واقعا دیگه قیافه پژوها خسته کننده شده. امکانات خوبی هم داره به نسبت سایر تولیدات داخل. من که راضی ام . هرکی از راناپلاس بد میگه احتمالا هنوز سوارش نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
رانا + و سورن + کوروز دارند اگه کوروز رو بزنید اتوماتیک گاز می ده ای کاش میشد فرمون هم اتوماتیک بچرخونه وبا جی پی اس next stap v روهم معلوم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اگه میشه فرمون رو جزء آپشن حساب کنید
جلوی راننده رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
آخه تا کجا می خوابد پیش برید؟
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۰۹:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
آقا من یه آپشن جدید دیگه هم پیدا کردم:
"آينه روي آفتابگير سمت شاگرد"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
منم پیدا کردم باک بنزین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این نامردها به جایی که خودرو باکیفیت وجدید بدن به مردم میان چارتا چیز میزارن روش به قول خودشون تجهیزات بعد بنام سمند سال، دنا پلاس + به قیمت نجومی میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
با این تولیدات عرضه دارید بازار های خارجی را باز کنید نه با عوارض ۲۰۰درصد ببینم کی حاضر میشه حتی هم نگاه کنه مافیا ی خودرو ظلمی که به مردم میکنن تاریخ فراموش نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بهترين طراح هاي ماشين إيراني هستند چون تو ايران بهشون بها نميدن جذب شركت هاي خارجي ميشن .ايران خودرو وسايپا كسي را ميخوان كه بدنه ماشين با همون غالب هاي قديمي طراحي كنن كه بهتر از اين در نمياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
نخرییییییییییییییدددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
وقتی انحصار باشه همینه
چند ساله دارن طراحی می کنند و کلی پول مفت بابت طراحی خرج می کنند تهش نمی تونند یه اتاق و بدنه شکلیل تر بسازند ، موندم کدوم فسیلی این طراحی ها رو انجام میده و کی تأیید می کنه

لااقل نمی توانید داخل موتور امکانات پیشرفت داشته باشید لااقل کابین زیبا و شکیل بسازید تا مردم دلخوشی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این تغییرات رو میشه با مراجعه به لوازم خودرو فروشی خودمون با هزینه خیلی کمتر اعمال کنیم،اضافه کردن پسوند پلاس فقط محض مجوز برای افزایش قیمت بیشتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۰۷:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بعد از ۴۰ سال تازه تونستیم دستگیره در رو با زه همرنگ کنیم بدیم بیرون.تازه موکت و قالپاق طرح جدید هم اضافه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
همشون پرایدن فقط بدنشون فرق داره
Mauritius
محمدرضا رحمتی
۲۳:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
به به اضافه کردن یک پسوند پلاس به مدل خودرو --برای مردم حدود 100میلیون قیمت اش آب می خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
رانا هزار بار از تموم خودروهای داخلی حتی دنا توربو هم بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
اگه قیمتش ۴۴میلیون بود عادلانه بود و ارزش خریدنش رو داشت صدش اضافه س حتی ۴۵ میلیون هم نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
شما متخصصی 45 با 44 میلیون فرقش یک میلیونه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
خودرو گران و بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
بنظر من سمند خالی از همشون بهتر
آخرین اخبار