وکیل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: بستر‌های خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید پیش از اقدام به این کار فراهم شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ذاکر وکیل سابق باشگاه پرسپولیس درباره خصوصی شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: همه ما امیدواریم با توجه به تکلیف قانونی فیفا این ۲ باشگاه خصوصی شوند. پیش از آن ما باید بستر‌های خصوصی سازی را فراهم کنیم.

او ادامه داد: یکی از بستر‌های مورد نیاز می‌تواند تدوین طرح جامع نظام باشگاه داری باشد که در آن حقوق باشگاه‌ها به صورت حرفه‌ای لحاظ شود.

وکیل سابق باشگاه پرسپولیس در خصوص داشتن صلاحیت لازم ۲ باشگاه سرخابی پایتخت برای ورود به بورس گفت: اگر بخواهیم الزامات خصوصی سازی را رعایت کنیم قطعا این الزامات مانع خصوصی سازی می‌شود. اگر نیت واگذاری وجود داشته باشد قطعا ابزار‌های آن هم فراهم می‌شود.

ذاکر در رابطه با شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس مبنی بر غیر قانونی بودن نقل و انتقالات اخیر این باشگاه اظهار کرد: سعودی‌ها قطعا در این پرونده شکست می‌خورند. رای محرومیت عیسی آل کثیر هم بسیار نا عادلانه و نسنجیده بود. اگر دفاع درستی در این زمینه انجام شود مطمئنم آل کثیر بخشیده خواهد شد.

وکیل سابق باشگاه پرسپولیس در رابطه با این که دخالت دولت و مجلس در قرارداد ویلموتس، دخالت سیاست در ورزش محسوب می‌شود بیان کرد: ورود جامعه قضایی در پرونده ویلموتس در جهت شفاف سازی بود. فیفا هم بر روی مساله شفاف سازی تاکید دارد. قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم حق دخالت در این پرونده را داشت.

او افزود: دخالت مدعی العموم را کسی نمی‌تواند دخالت سیاست در فوتبال تلقی کند. دخالت زمانی اتفاق می‌افتاد که دولت و مجلس در ارکان اساسی فدراسیون وارد می‌شدند.

وکیل سابق باشگاه پرسپولیس در رابطه با مشکلات قرارداد‌های بین المللی گفت: اگر قرارداد‌ها به مشاوران حقوقی ارائه شود، آن‌ها تمام جوانب را بررسی کرده و تعهدات را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که کمترین آسیب به باشگاه‌ها برسد. در فوتبال کشورمان به دلیل فشار هوادارن یا کادر فنی در بستن قرارداد‌ها از مشاوران حقوقی استفاده نمی‌شود.

او ادامه داد: زمانی که قراردادی منعقد می‌شود کارفرما ملزم به رعایت تمامی بند‌های قرارداد است و باید برای تامین مبلغ قرارداد منابع مالی کافی در نظر گرفته باشد. به تمامی قراداد‌هایی که منعقد می‌شود بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار