مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز خبر داد:

ارائه کارت‌های اعتباری و تسهیلات بانکی به کشاورزان رامهرمز

مهرابی گفت: ارائه کارت‌های اعتباری و تسهیلات بانکی به کشاورزان برای جبران بخشی از گرانی نهاده کشاورزی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرشاد مهرابی مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: با توجه به افزایش نیاز به کود‌های شیمیایی فسفاتِ و پتاسِ در سطح کشور و حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برخلاف سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی قیمت این کود‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

او افزود: این افزایش قیمت برای کشاورز مشکلاتی را بوجود آورده، ولی عمده مصرف کشاورزان کود‌های (ازتِ) است که این نوع کود افزایش قیمت نداشته است.

مهرابی با بیان اینکه درمجموع افزایش قیمت کود‌ها برخلاف سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که مقداری بر هزینه تولیدات کشاورزی تأثیر دارد، اظهار داشت: احتمالاً کارت‌های اعتباری و با تسهیلات بانکی مدنظر مسئولان کشوری است که به کشاورزان بابت جبران بخشی از گرانی‌ها اعطا کنند.

استفاده از کود‌های شیمیایی به دلیل در دسترس بودن، حفظ محصولات کشاورزی از آفات مختلف و همچنین تاثیر بر روند رشد و کیفیت محصولات بین کشاورزان افزایش یافته و استفاده از آن در مراحل کاشت و داشت امری ناگزیر است، اما با افزایش بی رویه برخی کودها، کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.