مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت : بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی به عشایر مناطق ییلاقی گیلانغرب آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص مشکلات عشایر استان کرمانشاه، گفت : تامین آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر یکی از دغدغه‌های این قشر بود که امروز شاهد افتتاح پروژه تامین آب مورد نیاز عشایر منطقه «سید ایاز» در بخش گواور هستیم.

او گفت : این طرح شامل افتتاح خط انتقال به طول بیش از ۱۰ کیلومتر و احداث سه مخزن ذخیره آب برای ۲۰۰ خانوار عشایری ساکن در این نقطه و همچنین ایجاد ۱۱ باب آبشخور دام‌های عشایری است.

 او افزود: در مجموع برای اجرای این طرح هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدی با اشاره به احداث یک دهنه پل بر روی رودخانه مناطق عشایری محدوده «سرتیطان» دربخش مرکزی گفت: بخشی از این طرح تاکنون با هفت میلیارد ریال هزینه انجام گرفته و نیاز به هفت میلیارد دیگر برای تکمیل پروژه است.

او راه دسترسی به عشایر منطقه ییلاقی «سید ایاز» و همچنین ضرورت اسکان ۵۰ خانوار در نقطه ثابت عشایری قدیمی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید را از دیگر مشکلات عشایری بیان کرد.

روستاییان و عشایر جامعه تولید کننده‌ هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با تبریک روز روستا و عشایر به روستاییان و عشایر به عنوان جامعه تولید کننده‌ای که کمترین بار را برای دولت دارند و در عوض نقش بسیار عمده‌ای در بحث تولید ایفا می‌کنند از اقدامات انجام گرفته و رسیدگی به مشکلات عشایر با وجود مشکلاتی که دولت دارد، ابراز خرسندی کرد.

مهرداد سالاری افزود: پروژه آبرسانی برای خانوار‌های ساکن در این منطقه یکی از اقدامات بسیار خوب برای مردم و یکی از زیرساخت‌های اساسی برای عشایر برای موضوع بهداشت آب آن‌ها است.

او در خصوص مشکلات راه دسترسی و عشایری منطقه نیز از اختصاص اعتبار لازم از محل اعتبارات سال جاری خبر داد و افزود: تاکید ما در خصوص موضوع تجمیع عشایر این است که تمامی جوانب امر به منظور اسکان آن‌ها رعایت شود تا شاهد افزایش میزان تولید شده توسط این قشر فعال باشیم.

کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب هم از اجرای ۱۲ طرح عمرانی در حوزه راه‌ها و ابنیه عشایر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: بخش زیاد این پروژه‌ها تکمیل شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.