طهرانچی:

۴۹۴ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد انتخاب واحد کردند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: بیش از ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه یعنی حدود ۴۹۴ هزار نفر ثبت نام ترم خود را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره مسائل و مشکلات این دانشگاه در ترم جاری و همچنین سامانه آموزشیار گفت: تحولات در دانشگاه آزاد هر ماهه مشاهده می‌شود به ویژه در زمینه کیفیت بخشی و کارآمدی که بحث اصلی مردم در دانشگاه آزاد بوده است. در زمینه شفافیت و پاسخگویی در دانشگاه آزاد گام‌هایی برداشته شد. ۷۰۰ میلیون داده در دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار تجمیع شد و در ابتدا مشکلاتی داشت. بیش از ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه یعنی حدود ۴۹۴ هزار نفر ثبت نام ترم خود را انجام دادند.

او در ادامه با بیان اینکه فقط ۵ درصد دانشجویان با مشکل مواجهه هستند که در فرآیند حذف و اضافه این مشکلات حل می‌شود، ادامه داد: برای کلاس‌های حضوری نیز هر سه هفته یک جلسه حضوری برگزار می‌شود و ۴ جلسه کلاس حضوری خواهند داشت. در کلاس‌های عملی گروه‌های ۵ نفره دوره‌های آموزشی در آزمایشگاه را طی می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: دانشگاه‌ها دیگر نسل آموزشی و تربیت کارشناس نیستند. در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ۸ واحد کارورزی ارائه می‌شود و دانشجویان به این صورت در طول ۴ سال به صنعت وارد می‌شوند. برای این کار با صنعت وارد مذاکره شدیم و مشکلات آن‌ها را شنیده و بررسی کردیم در نهایت طرح سرا‌های نوآوری را با اتاق بازرگانی اصفهان از سال گذشته شروع کردیم و امسال در دو استان دیگر نیز این طرح را شروع کرده‌ایم. جوان ۱۸ ساله به این صورت از ابتدا وارد صنعت می‌شود. نام این طرح پویش صنعت است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه یادآور شد: جو کار غیر واقعی شده است و با بحران اشتغال زایی مواجهه شدیم.

دانشجویان می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند

او در ادامه بیان کرد: با استفاده از سامانه آموزشیار بر تمام امور دانشجویان نظارت داریم. اقتصاد آموزش عالی بیشترین خسارت را از شیوع کرونا دیدند. در ترم تحصیلی مهر بر خلاف سال‌های گذشته فقط شهریه ثابت را اخذ کردیم و در فرآیند حذف و اضافه نیز شهریه متغیر بر اساس کل شهریه تقسیط شده و قسمتی از آن اخذ می‌شود. در کنار آن وام‌هایی را نیز در نظر گرفتیم تا دانشجویان برای پرداخت شهریه به مشکل برخورد نکنند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: سیستم ثبت نام وام به نام سامانه ساجد آماده ثبت نام وام دانشجویی است و دانشجویان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

طهرانچی در ادامه درباره مهمترین خواسته‌های دانشجویان دانشگاه آزاد توضیح داد: دانشجویان دانشگاه آزاد کیفیت آموزش و انضباط را می‌خواهند و در مواقعی از ما می‌خواهند در امر آموزش تسهیل ایجاد کنیم که در این زمینه نمی‌توانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم. با این وجود مشکلات دانشجویان را همیشه رصد می‌کنیم و تمام اقدامات لازم برای رفع آن را انجام می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
آقای طهرانچی چه کردی با این دانشگاه آزاد ؟ فقط ۴۹۴ هزار نفر ؟ اینطوری شعار دادی دانشگاه آزاد اولویت اول انتخاب داوطلبان میشود ؟ افتخار میکنی بیش از ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه یعنی حدود ۴۹۴ هزار نفر ثبت نام ترم خود را انجام دادند!!! سقف آرزوهایت همین انتخاب واحد بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ترم قبل هم وعده هایی الکی دادند مثلا ترم بعد کمبود ساعات ترم قبل جبران میشود کلاسهای عملی ترم قبل جبران میشود اما ترم که تمام شد همه چی فراموش شد !
آخرین اخبار