فرماندار نهاوند گفت:باغداران نهاوندی ۳۵ درصد سیب استان را تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مراد ناصری، فرماندار نهاوند گفت: این شهرستان در زمینهٔ تولید محصولات کشاورزی و باغی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و محصولات زیاد و باکیفیتی تولید می‌کند.

او اظهار کرد : در این شهرستان بیش از ۱۳ هزار هکتار باغ وجود دارد و محصول سیب نیز یکی از بیشترین تولیدات محصولات باغی در شهرستان است که برداشت آن شروع‌شده است.

فرماندار نهاوند افزود: ۳۵ درصد سیب استان با تلاش باغداران نهاوندی تولید می‌شود و برای ایجاد صنایع تبدیلی آمادگی داریم تا با سرمایه‌گذاران همکاری کنیم.

ناصری به دیگر مشکل باغداران نهاوند مبنی بر کمبود سردخانه ذخیره میوه اشاره کرد و  گفت: با وجوداینکه مجوز ساخت سردخانه صادرشده است، در این بخش ظرفیت خالی داریم و باوجود ۳ سردخانه ، در این بخش کمبود احساس می‌شود.

او ادامه داد: در سال گذشته دو مجوز احداث سردخانه صادرشد و یکی از آن‌ها با ۵۰ درصد پیشرفت در حال کار است که با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکلات حل می‌شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در بخش ایجاد سردخانه حدود ۲۰ هزار تن ظرفیت خالی داریم ، گفت: از همه سرمایه‌داران دعوت می‌کنیم برای ایجاد سردخانه و راه اندازی صنایع تبدیلی به شهرستان بیایند و هرگونه همکاری نیاز باشد انجام می‌دهیم.

کریم حاج باباعلی، رئیس جهاد کشاورزی نهاوند نیز گفت: ارقام جدید سیب در شهرستان کاشته شده است و محصولات متنوعی در این منطقه پرورش می‌باید.

او اظهار کرد: رتبه نخست تولید سیب در استان همدان در اختیار باغداران نهاوندی است و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بیش از ۲ هزار و پانصد هکتار از باغ های نهاوند مربوط به محصول سیب هستند که در حدود ۴۰ هزار تن سیب تولید می‌کنند.

حاج باباعلی در خصوص خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی در نهاوند گفت: ایجاد کارگاه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی زمینه‌ساز شکوفایی اشتغال در این بخش است و امیدواریم این اتفاق در نهاوند بیفتد و شاهد خام فروشی سیب نباشیم.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.