مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و ترانزیت در پایانه مرزی بیله سوار کاملا عادی و روان است.

کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل کالا در پایانه مرزی بیله سوار کاملا عادی و روان است گفت: صادرات و ترانزیت از این پایانه مرزی روزانه به طور میانگین با ۱۵۰ دستگاه کامیون درحال انجام است.

او افزود: حدود ۱۰۹ هزارتن کالا توسط ۴ هزارو ۸۱۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا توسط ۴ هزارو ۶۴۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳ هزارو ۷۷۴ تن کالا توسط ۱۷۱ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما، را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی عنوان کرد.

وثوقی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد و افزود:در ۶ ماه گذشته ۹۴ هزارو ۷۵۸ تن کالا توسط ۴ هزارو ۲۴ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

او تصریح کرد: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن و بیسکویت عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.