وزرای خارجه سه کشور روسیه، انگلیس و فرانسه خواستار برقراری آتش‌بس فوری و بدون پیش شرط در منطقه قره‌باغ شدند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پایگاه اینترنتی سازمان امنیت و همکاری اروپا، وزرای خارجه روسیه، آمریکا و فرانسه به نمایندگی از کشور‌های مشترک المنافع گروه مینسک، تشدید بی سابقه و خطرناک تنش‌ها در منطقه قره باغ را شدیدا محکوم کردند.

در این بیانیه به نقل از سرگئی لاوروف، مایک پمپئو و ژان ایو لودریان آمده است وزرای خارجه حملات اخیر به مراکز غیر نظامی در جمهوری آذربایجان، ارمنستان و منطقه قره باغ را محکوم کرده و آن را تهدیدی ناپذیرفتنی برای ثبات منطقه می‌دانند. وزرای خارجه گروه مینسک خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط در منطقه قره باغ شدند.

در بخشی از این بیانیه می‌افزاید گروه مینسک خواستار تداوم تعامل با طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ است و از دولت‌های آذربایجان و ارمنستان می‌خواهد روند حل و فصل مناقشه را بر مبنای اصول بین المللی دنبال کنند.

پیشتر نیز لاوروف اعلام کرد روسیه آماده برگزاری نشستی میان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو با مشارکت رؤسای گروه مینسک به منظور حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی است. وی افزود روسیه به همراه دیگر روسای گروه مینسک، به پیشبرد مجدد روند مذاکره بر اساس اصول اساسی حل و فصل مناقشه قره باغ ادامه خواهد داد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار