وزیر خارجه آمریکا بار دیگر دولت چین را به اتخاذ اقدامات خصمانه در منطقه شرق آسیا متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از «بانکوک پست» وزیر خارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای در شرق آسیا به سر می‌برد، اتهام زنی‌های دولت واشنگتن علیه پکن را بار دیگر تکرار کرد.

مایک پمپئو روز سه شنبه درباره اقدامات خصمانه چین در منطقه شرق آسیا هشدار داد. یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا گفت که اولین دیدار وزیر خارجه با «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا بود و در آن دو طرف درباره نگرانی‌های مشترک خود در مورد اقدامات مخرب جمهوری خلق چین در منطقه بحث و گفتگو کردند.

مقصد بعدی پمپئو کشور ژاپن بود. او اولین مقام ارشد آمریکایی است که از زمان روی کار آمدن «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر جدید ژاپن در ماه گذشته به این کشور سفر کرده است. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اطمینان دارد توکیو و واشنگتن دیدگاه‌های مشترک بسیاری در موضوعات مختلف دارند.

مذاکرات توکیو در حالی برگزار می‌شود که آمریکا، استرالیا و هند با دولت چین بر سر موضوعات مختلف دچار اختلاف نظر هستند. وزیر خارجه آمریکا از سیاست انتقاد سرسختانه از دولت چین پیروی می‌کند. او بار‌ها به دلایل مختلف از شیوع کرونا گرفته تا مسائل تجاری و اوضاع در هنگ کنگ، دولت پکن را هدف انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار