افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان آذربایجان شرقی به شدت در حال افزایش است و از نظر تعداد جان‌باختگان در نقطه اوج قرار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه هرگونه فعالیت اجتماعی غیرضروری در انتقال بیماری موثر است،گفت: وضعیت استان در حال حاضر مساعد نیست و تنها راه بهبود این وضعیت پیشگیری از انتقال بیماری است.

او گفت: شهر‌های اهر، بناب و تبریز از نظر تجمعی دارای بیشترین مبتلایان هستند و در طول هفته گذشته نیز شهر‌های مراغه، آذرشهر، اهر، عجب‌شیر و تبریز بیشترین موارد ابتلا را ثبت کرده‌اند.

او با اشاره به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: کمترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نانوایی‌ها است، اما مشکل اصلی عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

صومی از افزایش ابتلا به کرونا در سنین زیر ۱۸ سال خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته به ازای هر یکصد هزار نفر ۲۰ نفر مبتلای زیر ۱۸ سال ثبت شده است و با توجه به تعطیلی مدارس در این مدت، باید مسائل فرهنگی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی  را عامل اصلی این موضوع دانست.

او با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در هفته گذشته ششمین استان گرفتار از نظر تعداد مبتلایان بود اما در هفته جاری به رتبه هشتم رسید که نشان‌دهنده تاثیرگذاری این محدودیت‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار نظارت جدی دستگاه‌های مسئول بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه شد و گفت: جامعه باید به این باور برسد که با یک مشکل جدی و ناشناخته روبرو هستیم و باید پیشگیری از انتقال بیماری را جدی بگیریم.

صومی همچنین بر لزوم همکاری همه مراکز درمانی با دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: بیمارستان‌های خصوصی موظفند ۲۰ درصد از ظرفیت بستری خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.