قیمت‌ کالاهای اساسی مردم که در ۲ ماه گذشته نوسان قیمت و یا افزایش داشته است، بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، عابدی معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به تشدید نظارت بر بازار در پی افزایش قیمت یا کمبود برخی کالا‌های اساسی مردم گفت: تعیین قیمت‌ها کشوری است و با تشدید نظارت‌ها می‌توان بر نوسان قیمت و یا گران فروشی‌ها نظارت کرد.

او افزود: اگر همیاری اعضای کارگروه تنظیم بازار و دستگاه‌های نظارتی با مجموعه بازرسی استان به نحو احسنت انجام شود، موفق خواهیم بود.

رئیس سازمان سمت استان هم از تشدید نظارت بر انبار‌های استان خبر داد و گفت: کنترل انبار‌ها نیز بر کنترل قیمت و نوسان آن در بازار تاثیرگذار است.

جرجانی افزود: با انبار‌های غیر رسمی که در سامانه ما ثبت نیستند برخورد قانونی می‌کنیم و می‌توانیم با این روش بخشی از نوسانات قیمت بازار را کنترل کنیم.


بیشتر بخوانید


او در خصوص کمبود روغن موجود در بازار و افزایش قیمت این محصول نیز گفت:این موضوع کشوری است و منتظر تصمیمی هستیم که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر تامین روغن پایه گرفته شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان نیز گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۵ هزار بازرسی در قالب ۵ طرح نظارتی داشتیم که ۷۵۱ پرونده به ارزش ۷ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال و ۱۶ میلیارد ریال به مردم بازگشت داده شد.

تهوری با اشاره به اینکه از ابتدای سال نیز بیش از ۱۴ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۲۴ داشته ایم، افزود: برخی کالا‌ها مثل مرغ و تخم مرغ نوسان قیمت داشته که هم اکنون تخم مرغ ۵۰۰ تومان کاهش و مرغ افزایش قیمت داشته است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.