مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۵ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۵ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل جنایت پدر و پسر خانواده در چابهار

با هوشیاری و سرعت عمل کاراگاهان اداره جنائی پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار متهم به قتل پدر و پسر یک خانواده در کمتر از یک ساعت از وقوع قتل شناسایی و دستگیر شد.

سردار"احمد طاهری" جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: هفتم مهر ماه سال جاری گزارشی مبنی بر یک مورد درگیری و نزاع در یکی از محله‌های شهر چابهار به پلیس آگاهی اعلام شد.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در یک نزاع جمعی بر سر یک سری اختلافات قبلی و درگیری لفظی، ۲ نفر از یک خانواده که مردی ۷۶ ساله و پسرش که جوانی ۳۲ ساله بوده توسط ضربات چاقو مجروح که پس از انتقال به بیمارستان هر ۲ نفر به دلیل شدت جراحات وارده فوت می‌کنند.

سردار طاهری با اشاره به کشف آلات قتل در صحنه جرم، تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی استان و شهرستان چابهار پس از بررسی دقیق صحنه، تحقیقات خود را آغاز و در بررسی‌های اولیه خود در رابطه با این قتل، به فردی که با اعضای این خانواده اختلاف داشتند، مظنون شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی به ادله و مستندات در خصوص دست داشتن فرد مظنون در قتل پدر و پسر، وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های اولیه خود در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، ولی در مقابله با ادله و مستندات پلسی، لب به اعتراف گشود و از اختلافات قبلی و درگیری‌های لفظی با مقتولین لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

سردار طاهری ضمن اظهار تاسف از بروز چنین حادثه تلخی، از شهروندان خواست: در حین بروز هرگونه اختلافی قبل از تصمیم خودسرانه و عجولانه، به مراجع صالح قضائی و انتظامی مراجعه کنند.

 متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از تریلی نفتکش

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین در بازرسی از یک دستگاه نفتکش در شهرستان دشتیاری خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا صیاد اربابی گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران انتظامی به یک دستگاه تریلی نفتکش که در محور "چابهار- راسک" دو راهی پلان توقف کرده بود، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری با اعلام اینکه راننده با تخریب پلمپ تانکر در حال تخلیه محموله بنزین بود، افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۲ هزار لیتر بنزین قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در همین رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 دستگیری عاملان سرقت مسلحانه  در سیستان و بلوچستان

کشف ۹ فقره سرقت مسلحانه و به عنف در سیستان و بلوچستان با تلاش شبانه روزی پلیس استان، ۷ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۹ فقره سرقت کشف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۷ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "خاش"، "هامون"، "هیرمند" و شهرستان "نیکشهر" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، یک فقره سرقت مسلحانه منزل، یک فقره سرقت خودرو، ۷ فقره سرقت وجه نقد و موبایل به همراه تعدادی سلاح گرم و غیر مجاز و چندین قبضه سلاح سرد از سارقان مسلح کشف شد.

او با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف سایر جرایم احتمالی، خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کشف برنج قاچاق از کامیونت ایسوزو در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر، از کشف بیش از ۳ تن برنج قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: ماموران پاسگاه انتظامی شهردراز این فرماندهی در حین گشت زنی‌های هدفمند و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ کیخا در ادامه افزود: ماموران انتظامی این شهرستان پس از بررسی اسناد، مدارک و بارنامه متوجه شدند این خودرو حامل ۳ تن و ۲۰۰ کیلو گرم برنج خارجی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال می‌باشد که فاقد مجوز گمرکی است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان با اشاره به شناسایی یک نفر متخلف در این راستا و معرفی آن‌ها به مقامات قضائی، خاطرنشان کرد: برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و ارز قاطع و به صورت مستمر خواهد بود که در این راستا تعامل بیشتر شهروندان با پلیس و اعلام موارد مشکوک از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ می‌باشد.

کشف روغن مایع قاچاق در "راسک"

فرمانده انتظامی شهرستان "راسک" از کشف ۴۰ هزار لیتر روغن خوراکی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "محمد رضا خارکوهی گفت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، ماموران انتظامی شهرستان در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان "راسک" به یک دستگاه تریلی حامل بار مشکوک و برای بررسی به وی دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان "راسک" بیان کرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از کامیون ۴۰ هزار لیتر روغن مایع خوراکی قاچاق فاقد مجوز‌های لازم را در گالن و بطری‌های مختلف کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالای کشف شده برابر اعلام کارشناسان مرتبط ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

۱۱ کشته و ۲ مجروح در سانحه رانندگی "لادیز-جون آباد"

برخورد خودروی وانت تویوتا با پژو ۴۰۵ در جاده روستایی "لادیز -جون آباد" شهرستان "میرجاوه" ۱۱ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: روزگذشته درپی اعلام یک فقره تصادف در شهرستان "میرجاوه" در جاده روستایی بخش"لادیز-جون آباد" بلافاصله ماموران پلیس راه استان به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، خودروی وانت تویوتا حامل مواد سوختی با یک دستگاه پژو ۴۰۵ که حامل ۱۱ سرنشین بود، برخورد می‌کند.

او عنوان کرد: در این سانحه رانندگی، ۱۱ نفر از سرنشینان پژو ۴۰۵ و تویوتا جان خود را از دست دادند و ۲ نفر از سرنشینان به شدت مصدوم که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته سرهنگ بهروزی زاده، علت حادثه در دست بررسی و موکول به تحقیقات تکمیلی است. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار