رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان هنگام استفاده از تلفن همراه تا چهار برابر بیشتر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل‌اله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه سبب کاهش تمرکز او شده و تنها حدود ۶۰ درصد مغز درگیر رانندگی خواهد بود.

او ادامه داد: احتمال تصادف رانندگان هنگام استفاده از تلفن همراه چهار برابر بیشتر می‌شود و در بررسی و ریشه‌یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی در سطح شهر‌ها که بیشتر به صورت عدم به جلو و اطراف، تغییر مسیر‌های ناگهانی و حتی عدم رعایت حق تقدم عبور و ظهور پیدا می‌کنند ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: استفاده از هندزفری و هدست، کابل رابط تلفن همراه و بلوتوث غیر از آزاد بودن دست‌ها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده به وجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می‌کند.

او یادآوری کرد: ارسال پیام کوتاه هنگام رانندگی نیز احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش می‌دهد، بنابراین به‌طور کلی هر عملی که سبب سلب توجه کامل، حواس پرتی، پریشانی، اضطراب و بر هم زدن تمرکز فکری راننده شود، ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه مبلغ جریمه صحبت کردن و استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.