شناسایی ۲۰۰ گونه جانوری در منطقه "گرین" سلسله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله گفت: ۲۰۰ گونه جانوری در منطقه شکار و صید ممنوع "گرین" این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  "علیرضا رحیمی" رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله  با بیان اینکه در این منطقه حدود ۵۰۰ گونه گیاهی نیز شناسایی شده است اظهار داشت: برای مدیریت بهتر این منطقه به احداث چهار پاسگاه محیط بانی نیاز است.

او  با بیان اینکه بعد از ارتقای مناطق شکار و صید ممنوع به مناطق حفاظت شده اقدام به احداث پاسگاه محیط بانی می‌شود، افزود: با پیگیری‌های اداره کل محیط زیست لرستان قبل از ارتقای منطقه گرین به منطقه حفاظت شده، اقدامات اولیه برای احداث پاسگاه محیط بانی در منطقه صورت گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلسله با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی اولین پاسگاه محیط بانی "گرین" عنوان کرد: عملیات احداث این پاسگاه به دلیل وجود معارض و کم کاری پیمانکار در مقاطعی با تعطیلی مواجه شد که با پیگیری و برطرف شدن مشکلات امیدواریم هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رحیمی با اشاره به فسخ قرارداد با پیمانکار اولیه طرح، ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست این طرح را به مزایده برده و به زودی با جذب یک پیمانکار، عملیات احداث آن انجام خواهد شد.

او با اشاره به گرانی مصالح و تجهیزات مورد نیاز، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای احداث این پاسگاه هزینه شده است که با توجه به گرانی‌های اخیر، برای تکمیل و بهره برداری کامل از آن به حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

استان لرستان با وسعت ۱/۷ درصد مساحت کشور دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است به طوریکه ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور شامل ۳۶۸ گونه جانوری و یک هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.