سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: مکاتباتی در خصوص ممنوعیت کاروان های پیاده و سفرها، با دیگر استان‌ها داشته‌ایم تا از پیاده‌روی زائران به سمت مشهد در ایام آخر صفر ممانعت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری  سرپرست استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ممنوعیت پیاده‌روی در اربعین و دهه آخر صفر به سمت مشهد اعلام شده است، گفت: ما مکاتباتی در همین خصوص با دیگر استان‌ها داشته‌ایم تا از پیاده‌روی زائران به سمت مشهد در این ایام ممانعت کنند.

او درباره آخرین وضعیت استان خراسان رضوی به لحاظ شیوع بیماری کرونا افزود: استان خراسان رضوی در وضعیت هشدار و قرمز است. روز گذشته در ستاد مقابله با کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی گزارشی ارائه شد، مبنی بر اینکه پیک ملایمی را در این ایام داشته‌ایم و به دلیل  رعایت نکردن برخی دستورهای بهداشتی  این اتفاق رقم خورده است و این نگران کننده است.
 
سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص محدودیت و یا ممنوعیت در حال حاضر نداریم، اما اگر شاهد باشیم این روند با رشد فزاینده همراه شده است، حتما محدودیت‌هایی را در حوزه استان خراسان رضوی اعمال خواهیم کرد.

جعفری  درباره اربعین و دهه آخر صفر نیز بیان کرد: تاکنون ۵ جلسه در ستاد مقابله با کرونا در استان در این رابطه تشکیل شده است و برنامه‌ها و پیش‌بینی‌هایی برای برگزاری مراسم اربعین در حوزه استان ارائه شده است و روز گذشته نیز این برنامه‌ها مورد تصویب ستاد مقابله با کرونا در استان قرار گرفت.
 
او تصریح کرد: براین اساس با الزام بر رعایت سختگیرانه اصول بهداشتی این مراسمات در سطح استان برای افرادی که در شهرستان‌های استان ساکن هستند و همچنین برای اهالی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: ما از مردم و هم استانی‌هایمان در سایر نقاط کشور درخواست می‌کنیم تا سعی کنند چه در قالب کاروان‌های پیاده، سواره و هیات‌ها به سمت استان خراسان رضوی سفر نکنند، چراکه ما هم محدودیت درمانی و بهداشتی در استان داریم و همچنین در حوزه پذیرایی از این مسافران با معذوریت‌هایی مواجه هستیم.
 
انتها ی پیام/ ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.