مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از تصادف یک خودروی مجهول با یک راکب موتورسوار و متواری شدن راننده از صحنه حادثه خبر داد.

دکترآرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: ساعت ۶ صبح امروز -چهارشنبه ۱۶ مهرماه- در جاده حسام آباد از توابع شهرستان بهار یک جوان ۳۲ ساله سوار موتورسیکلت در حال تردد بوده که یک خودرو با او برخورد کرده و بلافاصله از صحنه تصادف متواری می‌شود.

او با بیان اینکه این مرد جوان در دم فوت می‌کند، بیان کرد: متأسفانه یکشنبه ۱۳ مهرماه نیز یک موتورسوار ۵۲ ساله بر اثر بی احتیاطی با دیوار برخورد کرد و با وجود تلاش کادر پزشکی فرد مذکور به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

کمالی اظهار داشت: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادف‌ها و برخورد‌های فیزیکی در موتورسواری سرعت‌های بالا می‌تواند صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت می‌تواند آسیب‌های عمیقی به بدن به ویژه سر و صورت وارد کرده و موجب شکستی‌های شدید در استخوان‌های موتورسوار شود، افزود: بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم و در ابتدا از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری کرده و اگر هم حادثه‌ای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از سال ۸۹ تا ۹۸ در مجموع تصادفات منجر به فوت ۳۴.۵ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: میزان تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۹ فوتی در تصادفات درون شهری کاهش ۲۳.۶ درصدی، ۱۴۰ فوتی در تصادفات برون شهری کاهش ۲۷.۴ درصدی و ۲۳ فوتی در تصادفات خاکی- روستایی افزایش ۹۰ درصدی داشته است.

کمالی با بیان اینکه امسال تاکنون ۲۲ نفر هم در سایر موارد جان باخته اند، ادامه داد: در مجموع ۲۱۴ نفر شامل ۱۶۵ نفر مرد و ۴۹ نفر زن در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست داده اند.

او یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۸ نفر در تصادفات درون شهری، ۱۹۳ نفر در تصادفات برون شهری، ۱۲ نفر در تصادفات خاکی- روستایی و ۲۱ نفر در سایر موارد فوت کردند و آمار‌ها کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به مرگ را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.