سرپرست شهرداری مهاباد گفت: تاکنون ۱۵۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری و پس از واکسینه کردن، عقیم سازی و پلاک گذاری رهاسازی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم محمدنژاد سرپرست شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری شده اند و این روند ادامه‌دار خواهد بود، بیان کرد: بر اساس آمار‌ها تعداد سگ‌های بلاصاحب شهر مهاباد بیش از ۵۰۰ قلاده است و سایت فعلی ظرفیت نگهداری ۳۰۰ قلاده را دارد، لذا برای ساماندهی قطعی باید مکانی جدید با شرایط بهتر ایجاد شود، اما در شرایط فعلی سعی شده در قدم اول سایت فعلی که بصورت اجاره است تجهیز و مورد استفاده قرار گیرد.

محمدنژاد افزود: موضوع سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان در اولویت کاری شهرداری قرار گرفته و شهرداری مهاباد متعهد شده اعتبار لازم برای احداث و تجهیز سایت نگهداری را هزینه کند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه برآورد مالی نشان می‌دهد که برای آغاز بکار سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرستان مهاباد ۱۸۰ میلیون تومان نیاز است، تصریح کرد: سایت فعلی با مساحت ۲ هزار متر بصورت اجاره درحال راه‌اندازی است و در چند روز گذشته مسیر‌های دسترسی آن اصلاح شده‌اند.

سرپرست شهرداری مهاباد ادامه داد: سه محوطه هر کدام به مساحت بیش از ۱ هزار متر مربع بتن ریزی و فنس کشی شده است.

محمدنژاد اضافه کرد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و انجمن حامی حیوانات عملیات زنده‌گیری، عقیم‌سازی و نگهداری صورت می‌گیرد. طبق پیش بینی‌ها هر هفته ۲۰ قلاده سگ عقیم‌سازی خواهد شد و بعد از پلاک گذاری رها سازی می‌گردند و این سیکل تا زمان کنترل جمعیت آن‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.