نماینده ولی فقیه و استاندار کرمان در پیامی مشترک اربعین شهادت اباعبدالله (ع) را به مردم عزادار تسلیت گفتند و اربعین را تداوم معنادار دلدادگی جامعه اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان و محمــــدجواد فـــدائی، استاندار کرمان، در پیام مشترکی اربعین را تداوم معنادار دلدادگی جامعه اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی، جلوه‌گاه بروز صبر، بلاغت و شجاعت زینبی و اقتدار و پویایی ولایت علوی در سیمای امام سجاد (ع) دانستند. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«اَلسَّلامُ عَلی وَلِی اللَّهِ وَحَبیبِهِ، اَلسَّلامُ عَلی خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ»

حسین، چراغ هدایت و کشتی نجات و کربلا «أطهر بقاع الأرض» است. اربعینی است که سر‌های قدسیان همه بر زانوی غم است و فاجعه مصیبت‌ بار شهادت امام حسین (ع) و یارانش، بر زمین و آسمان نشسته است که «السّماءُ بَکَت علی الحسین (ع)».

در بررسی ابعاد اربعین و تدبر در مکتب حسین (ع)، باید چارچوب‌هایِ زمانه را در هم شکست و با نگاهی فرازمانی و معرفت‌شناسانه به آن نگاه کرد. اربعین تداوم معنادار دلدادگی جامعه اسلامی به زلال جوشان مکتب حسینی، جلوه‌گاه بروز صبر، بلاغت و شجاعت زینبی و اقتدار و پویایی ولایت علوی در سیمای امام سجاد (ع) است.

با این باورها، ما نیز ضمن بازخوانی و بازگویی تاکید روایات و کتب شیعی بر استحباب زیارت اربعین در این روز، در کنار همه مردم عزیز ایران و خاصه مردم شریف و نجیب استان کرمان به سوگ می‌نشینیم و برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) از راه دور و با همراهی مجازی این زیارت را قرائت کرده و از خداوند منان می‌خواهیم که همه ما را از محبان واقعی اهل بیت (ع) و از رهروان و پویندگان راه و مکتب سرور آزادگان (ع) قرار دهد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار