فرماندار ویژه خرمشهر با اعلام محدودیت‌های وضعیت قرمز از تشدید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در سالن جلسات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش شمار مبتلایان، در خرمشهر وضعیت قرمز اعلام و شرایط وضعیت قرمز در شهرستان برقرار می‌شود.

او افزود: در این شرایط تمام مجتمع‌های فرهنگی، تالارها، سینما‌ها تعطیل و مراسم‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر لغو و برگزاری جشن پس از پایان این ماه نیز ممنوع است.

فرماندار ویژه خرمشهر از تشدید نظارت‌های بر صنوف و اماکن اداری و عمومی خبر داد و گفت: درموج دوم کرونا کمیته‌ای متشکل از اتاق اصناف و صمت زیر نظر معاون برنامه ریزی فرمانداری خرمشهر فعال بود که این کمیته باید فعالیت خود را از سر گیرد.

حیدری همچنین بر اعمال قوانین سخت گیرانه بر کارگاه‌های تولید ماسک شهرستان انتقاد کرد و گفت: در شهرستان خرمشهر سه کارگاه تولید ماسک فعال بود که حال هر سه تعطیل هستند و اجازه فعالیت دادن به مراکز خاص هم پذیرفتنی نیست.

او افزود: قرار بود در بخشنامه تجدید نظر و مجوز فعالیت کارگاه‌ها تمدید شود و در این شرایط اقدام صحیح این است که ماسک در طرح و رنگ‌های متنوع در اختیار مردم قرار گیرد و به هرکس که مایل به تولید ماسک است با گرفتن مجوز‌های اولیه اجازه فعالیت داده شود.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین بر بازنگری در روش‌های پیشگیرانه از افزایش آمار، تعامل هرچه بیشتر دانشکده علوم پزشکی، افزایش هماهنگی‌های بین بخشی و ورود بیشتر شورا‌ها و شورا‌های روستا در بحث مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

در این نشست درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خرمشهر به طور میانگین ۵۲ درصد، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و توسط کارکنان ۵۷ درصد و استفاده از ماسک توسط مردم حدود ۲۲ درصد اعلام شد.

رضا فلاح معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: در هفته نخست بازگشایی مدارس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس خرمشهر نزدیک به ۵۰ درصد، در آبادان حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد و در شادگان ۴۸ درصد بوده است.

او با بیان اینکه خوزستان و به تبع آن شهرستان‌های جنوب غرب استان وارد موج سوم کرونا شده و وضعیت قرمز دارند، سهم بهداشت در نظارت و کنترل شرایط را تنها ۲۰ درصد اعلام و بر لزوم مداخله نظام حاکمیتی به ریاست فرمانداران تاکید کرد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: میزان مشارکت عمومی برای رعایت دستورالعمل‌ها به دلایل مختلف کاهش یافته است و مردم باید یاد بگیرند که با این ویروس زندگی و دستگاه در بحث این بیماری خوداظهاری و خود نظارتی کنند.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.