میرعماد گفت: احداث بزرگترین مزرعه زعفران کشور با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود و بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با استفاده از ادوات مکانیزه در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بزرگترین مزرعه زعفران کشور در استان احداث می‌شود.

او افزود: احداث بزرگترین مزرعه زعفران کشور با مشارکت مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود و بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با استفاده از ادوات مکانیزه در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در این طرح جدیدترین روش‌های علمی برای کشت و اجرای روش‌های آبیاری تحت فشار هوشمند پیش‌بینی شده و همچنین اخذ مجوز تولید و تکثیر پیاز استاندارد زعفران و نیز واحد فناوری پیشرفته در کنار واحد تولیدی برای استحصال محصولات پر ارزش از زعفران از برنامه‌های اجرایی این طرح است.

میرعماد افزود: با توجه به مزایا و شرایط اقلیمی استان، توسعه کشت گیاهان دارویی مانند زعفران در چند سال اخیر قابل توجه است و سطح زیر کشت زعفران در مناطق مختلف استان در مجموع به ۳۳۲ هکتار رسید.

او  با بیان اینکه کشت زعفران با نیاز آبی اندک کشتی کم توقع و اشتغال‌زا محسوب می‌شود تصریح کرد: استان سمنان ۴۸۰ زعفران کار در مناطق مختلف و به ویژه در شهرستان‌های شاهرود، میامی، دامغان، گرمسار، آرادان و سمنان دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان میزان عملکرد محصول زعفران از هر هکتار را ۲ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این میزان عملکرد در مزارع نمونه به ۱۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد.

او  ابراز داشت: کار برداشت زعفران در استان از اواسط مهرماه در مناطق گرمسیر آغاز شد و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

میرعماد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰۰ کیلوگرم زعفران از باغ‌های زعفران استان سمنان سمنان برداشت شود.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار