فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان:

حیات وحش در آتش‌سوزی مراتع استان سمنان تلفاتی نداشت

قاضی نژاد گفت: آتش‌سوزی‌های ۶ ماه نخست امسال در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان سمنان آسیبی به حیات وحش نرسانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن قاضی نژاد فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان گفت: ۶ ماه نخست امسال ۱۰ مورد آتش‌سزی در عرصه های تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان رخ داد که با تلاش محیط بانان در زمان کوتاه آتش مهار شد و آسیبی به حیات وحش وارد نکرد.

او افزود: چهار مورد از آتش‌سوزی‌ها در محدوده جنگل ابر در شهرستان شاهرود، چهار مورد در منطقه حفاظت شده پرور در شهرستان مهدیشهر، یک مورد در شهرستان دامغان و یک مورد در شهرستان گرمسار رخ داد.

قاضی‌نژاد بیان کرد: بارندگی خوب امسال تراکم گیاهان علفی، یکساله و چندساله را در عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست استان به صورت چشمگیری افزایش داد و به همین میزان خطر آتش‌سوزی نیز دوچندان شد و آموزش همگانی در جلوگیری و مهار آتش‌سوزی نقشی مهم ایفا کرد .

فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان ابراز کرد: عامل بیش از ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت پوشش حفاظت محیط زیست استان در نیمه نخست امسال سهل‌انگاری و عامل انسانی بود و آگاه‌سازی و مشارکت مردمی لازمه حفظ محیط‌زیست به عنوان میراث گرانبها است.

او ادامه داد: یگان حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان با کمبود نیروی انسانی در شغل محیط‌بانی مواجه است و تقویت مشارکت مردمی کمک کننده است و ضرورت دارد رسانه بیش از پیش درباره اهمیت حفظ محیط‌زیست در بین آحاد جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.