مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:ساماندهی سایت‌های پسماند شهری و روستایی در استان کردستان به حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فریبا رضایی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت:یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی، وضعیت نامناسب سایت‌ها و جایگاه‌های پسماند و زباله‌ها است که علی رغم پایش‌ها و پیگیری‌های مستمر این اداره کل به وضعیت قابل قبولی دست نیافته ایم.

او افزود: برای رفع این مشکلات که مستقیماً با بهداشت عمومی مردم ارتباط دارد به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اگر با مدیریت و تولیت خود محیط زیست به مرحله اجرا درآید و ساماندهی شود کمک موثری با قطعیت بیشتر به حل معضلات خواهد شد.

رضایی به عدم مسؤولیت پذیری زیست محیطی بعضی از ادارات اشاره کرد و تأکید کرد: مسایل زیست محیطی اغلب حفظ بهداشت عمومی، عدالت در بهره برداری از انفال و سرمایه‌های ملی را شامل می‌شود و این باید در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به وضعیت هوای استان اشاره کرد و از کمبود ایستگاه‌های آنلاین پایش هوا خبرداد و تجهیز و تکمیل استان را به این دستگاه‌ها برای پوشش حداکثری خواستار شد.

اوخودروهای فرسوده را از مهمترین عوامل آلودگی شهرهای استان کردستان برشمرد و گفت: خوشبختانه در چهار ماه گذشته با پیگیری‌های این اداره کل و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان موفق به عرضه بنزین با کیفیت استاندارد یورو ۴ شده‌ایم که امیدواریم تأثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و به حد مجاز انتشار آلاینده‌ها نزدیک شویم.

رضایی با معرفی مناطق تحت مدیریت همچون پنج منطقه حفاظت شده، دو اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق شکار ممنوع، کردستان را جز مناطق مهم زیست محیطی به لحاظ کثرت تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری معرفی کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.