نمایش یک بیابان بی‌کس با بیش از ۳۰ نفر عوامل به کارگردانی، بازنویسی و طراحی کربلایی «صیاد خالیگران» امروز پنجشنبه ۱۷ مهر، مصادف با اربعین حسینی (ع) در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به اجرا در آمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ برنامه نمایشی که به همت اداره مذهبی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، اداره کل اوقاف و امور خیریه و آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) تاق بستان اجرا شد با استفاده از فرم، نور، آواز و موسیقی جلوه‌ای هنری به حماسه عاشورا بخشید.

«یک بیابان بی کس» با الهام از تعزیه و به شکل میم (نمایش بدون کلام)، با گنجاندن روضه‌ها و مداحی و تمرکز نور و موسیقی روایت ویژه‌ای از واقعه کربلا و قصه غربت آل الله و مصیبت‌هایی که به حضرت زینب بعد از شهادت امام حسین (ع) وارد شده را به تصویر کشید.

هدف از تهیه و اجرای این نمایش لزوم توجه به مبحث آسیب‌شناسی کاهش تاثیر تعزیه در جامعه و به روز کردن این هنر ملی و مذهبی عنوان شده است.

همچنین به مناسبت روز اربعین حسینی (ع) سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری کرمانشاه اقدام به برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی با محوریت عاشورا کرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.