کاخ قشلاقی سردار امجد تالش به موزه باستان شناسی و موزه دفاع مقدس تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان برای تبدیل کاخ قشلاقی سردار امجد تالش به موزه‌های باستان شناسی و دفاع مقدس منعقد شده است.

او افزود: این تفاهم نامه به منظور ساماندهی و مرمت برای راه اندازی موزه دفاع مقدس و موزه کاوش‌های باستان شناسی غرب گیلان در داخل کاخ قشلاقی سردار امجد شهرستان تالش بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: با توجه به اهمیت منطقه غرب این استان به ویژه شهرستان تالش که از جایگاه باستان شناسی بسیار حائز اهمیت بوده و اشیاء مکشوفه در این مناطق نشان از فرهنگ غنی مردمان تالش دارد، این تفاهم نامه در راستای ایجاد موزه مشارکتی با سپاه قدس گیلان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حلاج پور ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد در محوطه بیرونی کاخ با در نظر گرفتن عرصه و حریم آن، راه‌اندازی کارگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی، غرفه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی را داشته باشیم تا علاوه بر توسعه گردشگری تاریخ محور، موجبات اشتغالزایی و اقتصاد پایدار فراهم شود.

کاخ زمستانی نصرت اله خان معروف به سردار امجد از مهمترین بنا‌های حکومتی گیلان در شهر تالش (هشتپر) به شمار می‌رود.

این کاخ در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.