افزایش ۱۱ درصدی مصرف گاز در استان کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان کردستانی در نیمه اول امسال بیش از یک میلیارد و ۳۱۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۱ درصد بیشتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در نیمه نخست امسال سهم نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از مصرف گاز طبیعی ۶۱۷ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۷۵۳ مترمکعب بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد رشد داشت.

او افزود: کارخانه سیمان بیجار هم در همین مدت (۶ ماهه اول سال جاری) ۵۱ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۷۶ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان، میزان مصرف گاز نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج را در نیمه اول سال گذشته ۵۰۷ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۹۵ مترمکعب اعلام کرد و افزود: مشترکان این استان در ۶ ماهه اول پارسال یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۱۵ هزار و ۶۱۲ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

فعله‌گری از مشترکان خواست با توجه به در پیش بودن فصل سرما گاز را بهینه مصرف کنند و یادآور شد: مردم با استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی، ضمن کمک به پایداری شبکه، زمینه بهره‌مندی سایر مناطق سردسیر استان و کشور را از این نعمت فراهم کنند.

گفتنی است؛در حال حاضر ۵۴۵ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۵ درصد جمعیت روستایی کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گازرسانی ، مصرف گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.