مدیرکل بهزیستی استان یزد از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مددجویان مراکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت ۹ مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولان، بیماران روانی مزمن در استان، گفت: تاکنون ۶۳۴ نفر از مقیمان این مراکز واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده اند و مابقی درحال انجام است.

او افزود: در حال حاضر حدود ۸۷۳۴ نفر سالمند دارای پرونده توانبخشی تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند که از خدمات ۳۳ مرکز توانبخشی به صورت شبانه روزی، روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل، کمک‌های مستمر، تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، خدمات مناسب سازی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص اقدامات بهزیستی از ابتدای شروع کرونا، گفت: با شیوع کرونا اولین بخشنامه‌ها برای مقابله با کرونا از سوی بهزیستی کشور صادر شد و استان یزد طبق این بخشنامه و دستورالعمل های بهداشتی تعریف شده کلیه مراکز شبانه روزی قرنطینه نمود.

او افزود: در پیک اول کرونا کلیه ورود و خروج به مراکز بهزیستی و به دنبال آن نیز مرخصی و بازدید‌ها را به مراکز ممنوع کردیم و شیفت‌های پرسنل مراکز به صورت یک هفته‌ای درآوردیم و از پذیرش مددجوی جدید خودداری شد.

عطابخش ادامه داد: در حال حاضر اگرچه شیفت‌های یک هفته‌ای برداشته شده است، اما همچنان دستورالعمل های بهداشتی اجرا می‌شود و کلیه مقیمان و پرسنل روزانه تب سنجی می‌شوند و در صورت شناسایی موردی مشکوک به کرونا سریعا اتاق‌های مشخص شده قرنطینه می‌شوند.

او در خصوص هزینه درمان مددجویان بهزیستی مبتلا به کرونا، گفت: تمامی مددجویان بهزیستی بیمه سلامت هستند و هزینه درمان آن‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اجرای طرح توانمنـدسازی سالمندان به همت بهزیستی، گفت: طرح توانمنـدسازی شامل طیفی از مداخلات و خـدمات است که به فرد سالمند با کمترین سـطح مشارکت، کمک می‌کند تا در پایان فرآینـد توانمنـدسازی، توانایی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل نماید.

او خاطرنشان کرد: در طرح توانمندسازی، سالمند سـطحی از مشارکت را که متناسب با سـطح عملکرد و محـدودیت‌های وی است را تجربه کرده تا بتوانـد حقوق فردی و اجتماعی خود را مطالبه نماید.

عطابخش با بیان اینکه سال ۹۹ تعداد ۱۳۰۰ نفر از افراد سالمند در ۱۹ استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند؛ اظهار داشت: خدمات ارائه شده در این طرح آموزشـی، خـدمات مبتنی برمطالبه گری، خدمات مبتنی بر تغییر نگرش و توانمند سازی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.