مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۵۲ نفر در منابع آبی استان اصفهان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۲ نفر دچار غرق‌شدگی در منابع آبی مختلف استان اصفهان شدند که ۲۰ نفر آن‌ها نجات یافتند.

او ۸۰ درصد این جان باختگان را مرد اعلام و اضافه کرد: بیشترین مورد غرق شدگی در استخر‌های کشاورزی و باغ‌ها با ۱۸ مورد و پس از آن در طول مسیر رودخانه‌ها از جمله زاینده‌رود و در سمیرم با ۱۷ مورد بوده است.

شیشه‌فروش سایر موارد غرق‌شدگی را ۱۴ مورد در کانال‌های منشعب از رودخانه‌ها و هفت مورد در سد‌ها از جمله زاینده‌رود، خمیران تیران و حنای سمیرم ذکر و تصریح کرد: بیشترین عامل غرق‌شدگی‌ها، خطای انسانی بود.

او با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به مردم و اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در کاهش آمار تلفات غرق شدگی در اصفهان داشت، خاطرنشان کرد: امسال موارد زیادی از غرق شدگی در ماه خرداد داشتیم و از طرفی بدلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیل بودن استخر‌ها و گرمای هوا، افراد زیادی در منابع آبی مانند رودخانه‌ها، شنا و آب تنی می‌کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: با توجه به حوادث غرق‌شدگی در نیمه نخست سال جاری لازم است که اقدامات پیشگیرانه برای سال آینده از هم اکنون آغاز و اجرا شود.

او به ۲۵۰ کیلومتر طول کانال‌های منشعب از رودخانه‌های استان اشاره و اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از اکنون موظف به بررسی همه کانال‌ها و ایمن‌سازی آن‌ها بویژه در مناطق پر خطر و نزدیک محل سکونتگاه‌های شهری و روستایی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ساماندهی رودخانه زاینده‌رود به عهده شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است، خاطرنشان کرد: این روز‌ها که سطح رودخانه خشک است، فرصت خوبی برای این کار و رفع مکان‌هایی که حالت خندقی و گردابی دارد، است.

او ادامه داد: همچنین شرکت آب منطقه‌ای باید نسبت به استقرار و تقویت واحد‌های گشت و نظارت، امداد و نجات و غواصی در کنار سد‌های استان اقدام کند.

او با اشاره به سه هزار و ۵۰۰ استخر کشاورزی در استان اصفهان، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید به مالکان همه این استخر‌ها درباره ایمن‌سازی آن‌ها اطلاع‌رسانی کند.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان شنا کردن در رودخانه‌ها، استخر‌های کشاورزی و کانال‌های آب ممنوع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار