استاندار خراسان جنوبی گفت: گزیک به عنوان آخرین شهر استان، امروز تحت پوشش دیجیتال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح همزمان ۹ ایستگاه دیجیتال در ۵ شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاینات و خوسف گفت: موضوع ضریب نفوذ دیجیتال از شاخص‌های ۱۵ گانه‌ای بود که در بحث تدوین سند‌های توسعه میان مدت شهرستان‌های استان مدنظر قرار گرفت.

او با اشاره این که در سال ۹۷ در بحث ضریب نفوذ دیجیتال در استان، رتبه ۳۱ را در کشور داشتیم افزود: شهرستان درمیان نیز کمترین میزان برخورداری را در این زمینه داشت.

معتمدیان اظهار کرد: برای جبران این عقب ماندگی ها، تفاهم نامه‌ای با سازمان صدا و سیما به امضا رساندیم و مقرر شد در قالب یک کار مشترک طی دو سال در زمینه برخورداری از دیجیتال به میانگین کشوری برسیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر با ایجاد ۱۳۹ ایستگاه فرستنده دیجیتال، ضریب نفوذ استان به ۹۵ درصد رسیده و با هدف گذاری‌هایی که انجام شده است، طی دو ماه آینده به میانگین کشوری می‌رسیم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: به منظور برخورداری ۴ هزار و ۶۶۵ نفر در ۲۳ روستای ۵ شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاینات و خوسف، به طور همزمان ۹ ایستگاه دیجیتال به بهره برداری رسید و فرستنده اف ام شهر گزیک نیز افتتاح شد.

معتمدیان عنوان کرد: با راه اندازی این فرستنده، جمعیت ۵ هزار و ۴۰۰ نفری ساکن در شهر گزیک و روستا‌های آواز، نصرالدین، آبگرم و بخشی از جاده مرزی گزیک از برنامه‌های ۶ شبکه استانی، جوان، معارف، قرآن، پیام و فرهنگ بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.