علایی مقدم قائم مقام سازمان عشایری کشور از منطقه عشایری زرین چاه بخش سه قلعه بازدید و به پیگیری مطالبات عشایر این منطقه پرداخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، علایی مقدم قائم مقام سازمان عشایری کشور مهمترین طرح عشایری کشور را زنجیره تولید گوشت قرمز تا سر سفره مصرف‌کننده عنوان کرد و گفت: در خراسان جنوبی و مخصوصا در شهرستان سرایان که یکی از مناطق پر جمعیت عشایری کشور است، بحث زنجیره تولید گوشت قرمز به عنوان یکی از مهمترین موضوعات سازمان پیگیری می‌شود و در این خصوص به هر میزان تسهیلات کم بهره که نیاز باشد در اختیار قرار می‌دهیم.

او با اشاره به تنوع اقلیمی و ظرفیت خوبی که در حوزه صنایع دستی و گردشگری منطقه وجود دارد افزود: حفظ فرهنگ عشایری از برنامه‌ های اساسی ما است و برای توسعه صنایع دستی، بوم گردی و گردشگری نیز با تسهیلات ارزان قیمت حمایت می کنیم.


بیشتر بخوانید


علایی مقدم در ادامه، تامین آب آشامیدنی عشایر را از مهمترین دغدغه ‌های سازمان عنوان کرد و اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که شاخص برخورداری عشایر از آب سالم و بهداشتی را بهبود ببخشیم و امیدواریم تا پایان برنامه هفتم که در حال تدوین آن هستیم این شاخص را به ۱۰۰ درصد برسانیم تا عشایر غیور به راحتی در چرخه اقتصاد و خودکفایی کشور گام‌های بلندی را بردارند.

رسولی مقدم فرماندار سرایان نیز در جمع مردم عشایری زرین چاه گفت: جمعیت عشایر امروزه در بخش‌ های مختلف جامعه دارای کرسی و جایگاه هستند و در صحنه‌ های علمی و اقتصادی به خوبی ظاهر شده اند.

او نقش عشایر در اقتصاد جامعه و تحقق جهش تولید را بسیار موثر دانست و افزود: عشایر شهرستان سرایان علی رغم شرایط سختی که قهر طبیعت بوجود آورده بود، تهدید را به فرصتی ارزشمند تبدیل کردند و به سایر ظرفیت ‌های منطقه از جمله حوزه معادن و گردشگری نیز ورود پیدا کرده اند.

رسولی مقدم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ی عشایری تصریح کرد: در صدد هستیم تا در زمینه تامین نهاده‌ های دامی و زنجیره تولید، بازاریابی و فروش گوشت قرمز به دامداران این شهرستان مساعدت شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.