معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۱۴ تخت فعال از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون در بیمارستان‌های خراسان شمالی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  قاسم بیانی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کمیته مقابله با شیوع کرونا در استان ما قبل از همه استان‌ها شکل گرفت و مسئولیت هر فرد را در فاز همه گیری تعیین شد.

بیانی بااشاره به اینکه ۸۵۰ تخت برای بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفتیم، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها بهترین تصمیم گیری و پیش بینی اولیه برای شرایط بحرانی این بیماری در استان در نظر گرفته شد.


بیشتر بخوانید


او از در نظر گرفتن ۴۰۰ تخت نقاهتگاهی با همکاری ارگان‌های مختلف نیز خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون به دلیل عدم نیاز، از این تخت‌ها استفاده نشده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: از ۹ بیمارستان استان ۳ بیمارستان را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص دادیم تا دیگر بیماران در رفاه کامل و بدون نگرانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بیانی یادآور شد: بیمارستان‌های امام حسن (ع)، آیت الله هاشمی رفستجانی و جوادالائمه سه بیمارستان پوشش دهنده بیماری کووید ۱۹ در استان است.

او توضیح داد: هر چه قدر مردم بیشتر قرنطینه خانگی و پروتکل‌ها را رعایت کنند، همه گیری کاهش خواهد یافت، بنابراین گام برداشتن در این زمینه به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان و در نهایت جامعه ضروری به نظر می‌رسد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  عنوان کرد: بیماری کووید ۱۹ بیماری است که با مراجعه زودهنگام قابل کنترل و درمان است، بنابراین به جای نگرانی و پنهان کردن بیماری در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.